lördag 21 augusti 2010

Att orka...

.
Sitter ner i 5 minuter. Det är ungefär vad man hinner sitta ungefär 3 gånger om dagen. Misstolka inte mitt inlägg som att jag vore missnöjd med mitt liv för det är precis tvärtom. Jag är mycket lycklig! Jag har tre underbara ungar som jag garvar med och åt hundra gånger om dagen. Jag har tre underbara ungar som får mig att förstå vad livet verkligen går ut på hundra gånger om dagen. Dessa ungar får mitt hjärta att smälta ungefär hundra gånger om dagen.

Men dessa gryn får mig även att tappa humöret hundra gånger om dagen. Dom får mig att vilja sitta i ett hörn och riva papper hundra gånger om dagen. Ibland har jag lust att bara skrika rätt ut, ta på mig skorna (inte alltid nödvändigtvis) och bara gå. Men jag gör det inte, för innan jag har hunnit till dörren så har jag två små armar runt min hals och stora bruna ögon som tittar djupt in i mina och en mun så söt som säger "puppa mamma" (=pussa mamma) och så får man en puss så blöt och go som gör att man behöver en handduk efteråt. Det är då man smälter för hundraförsta gången den dagen och blir alldeles varm och lycklig.

Sen att jag är sambo med den goaste, knäppaste, roligaste och smartaste Peter gör ju inte livet sämre ;).

Nog om det... nu ska jag ta itu med livet igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen lite att läsa. Hur mår pappa prinsen då? Hoppas allt är bra med er? Visst är det en lycka att ha småbarn och få njuta av att bara vara med dom. Kram

lojocas sa...

Låter som helt normala tankar av en alldeles normalt slutkörd småbarnsmamma :)

Kram till dig och dina grabbar

Sandra sa...

Håller med Annelie jag. Låter väl helt normalt och i mina ögon fullständigt underbart!!! :-)

Sandra sa...

Håller med Annelie jag. Låter väl helt normalt och i mina ögon fullständigt underbart!!! :-)

Mor-Mia sa...

Vad roligt att du har fått smaka på hallonpajen och att du gillade den!
Förstår att det är tufft med två småbarn, men som du säger det är tur att man får sååå mkt tillbaka!

Kram kram