onsdag 4 augusti 2010

Kryssning

.
Borta bra men hemma bäst är ett uttryck som flitigt används och det stämmer ju 100 gånger av 100. Finns nog ingenstans som är bättre än hemma?!

Nu har vi ju bara varit borta i några dagar men det var ett välbehövligt miljöombyte. Hemma har jag svårt att "ta semester" med alla måsten. Och jo, efter ett par dagars "slappande" hemma så växer kaoset och jag otrivs men nog om det.

Vår Helsingforskryssning höll på att få ett snörpligt slut innan det började. Trots att vi var ute i god tid var vi nära att missa båten. Vi körde fel i Sthlm plus att vi inte hittade nån parkering gjorde att vi var vid incheckningen en minut innan de skulle stänga. Nu var det fler som inte hade hunnit checka in än så vi hade nog lite marginal men det var på håret.

Väl ombord på båten hade vi en trevlig hytt med fönster mot havet där Leo satt och spanade. Leklandet var urkul och där kunde trollet rasa av sig lite energi. Vi spelade, åt och drack. Att lägga barnen var inte speciellt svårt.

På morgonen mötte vi upp min syster med man och Forre i Helsingfors. Vi strosade runt och kikade på lite närliggande sevärdheter, fikade, åt och strosade lite till. Vädret var perfekt. Vi hade helt enkelt en härlig kryssning och som jag gärna gör om fler gånger. Nästa gång får dock ungarna ha blivit lite större så jag och fadersskapet kan ta det några hekto lugnare.

Peter är inne på sin sista semestervecka innan vardagen börjar igen och precis som Sandra skriver i sin blogg så är det ganska skönt.

Nåt som jag ser fram emot massor är när jag ska ha kalas hemma. Jag fyller ju år i mitten på augusti och jag bestämde redan när jag var gravid att då ska jag minsann vara barnledig och umgås med goda vänner. Så nu är barnvakterna ordnade, vännerna bjudna, nu väntar vi bara på att det ska bli den 14:de.

4 kommentarer:

lojocas sa...

Vilken härlig, välbehövlig och välförtjänt resa det blev :)
Kram

Anonym sa...

Får gratulera dig i förskott ifallväl att man skulle missa det. Det bra med att åka bort är väl att det är så skönt att komma hem. Kram Anki och alla hundarna

Martina sa...

Psst... är det inte dags att uppdatera bannern?? ;)

Tytti sa...

Martina... Pssst, ge mina dygn fler timmar ;)