måndag 30 augusti 2010

To blogg or not to blogg

.
Bloggars vara eller icke vara. Och då tänker jag främst på min egen. Jag uppdaterar mer och mer sällan. Så upphetsande är det inte att vare sig läsa eller skriva om snoriga barn och bajsiga blöjor. Enda anledningen till att jag ev fortsätter att blogga det är för att jag tycker det är suveränt att kunna gå tillbaka och läsa om vad jag pysslade med förra eller året dessförinnan.
Men annars... vet jag inte om det är nån idé.

Och jag märker att de bloggar jag läser uppdateras allt mer sällan dom också. Är det Facebook måntro som "orsakar" denna förödande bloggdöd??? Folk hinner ju knappt prutta innan hela världen vet om det.

Jag och Peter diskuterade begreppet (ursäkta uttrycket) fejsbokkhoror här om kvällen. Ni vet dom där som har det så mysigt hela tiden. Som berättar att dom ätit eller ska äta lunch. Dom som ska ut och cykla med baaarnen. Det känns som dom där tror att flest uppdateringar om menlösa saker vinner. Men låt mig berätta en sak... NI ÄR SKITJOBBIGA! Jag har massor utav såna "vänner" på min vänlista men dom där har jag valt att "dölja". Jag ids inte läsa om att "Pust vad det var svettigt att springa 100 km" eller "Vilken underbar man jag har".

Anledningen till att jag vågar skriva det här i min blogg är för att jag tror att de som läser och kommenterar i min blogg inte känner igen sig. Och gör ni det så... sorry om jag har trampat på era tår ;).

Nu ska jag ut på fejjan och skriva nån intelligent statusuppdatering... jag kanske är en sån där fejsbokkhora när jag tänker efter :P.

5 kommentarer:

Linda sa...

*hålla med*

Jag brukar tänka att de som hinner skriva alla de där menlösa statusuppdateringarna inte kan ha mycket till liv...

Och de som till vilket pris som helst måste skriva hur mysigt de har det kanske inte har det så mysigt i verkligheten?

Martina sa...

Haha, håller verkligen med! Har speciellt en "vän" som uppdaterar sisådär 10-20 gånger om dagen om sina mensvärkar, tånaglar och barnens borttappade favoritleksaker. ALLT. Hela tiden.
Sen kan jag hålla med om att Facebook nog är lite av en bloggdödare. Kan du säga det med en mening så vet ju ALLA om det där, istället för några få trogna bloggläsare :P

Anonym sa...

Tytti. Du är underbar i dina inlägg. Sluta inte blogga. Jag är ialla falla en trogen läsare av bloggar. Föredrar det framför fejjan. Kram Anki.
PS. Kommer du och hälsar på barnbarnen i helgen

Tytti sa...

Hej Anki!

Jag ska göra mitt bästa för att få en stund över för att komma och hälsa på barnbarna. Ringer dig senare i veckan för att kolla hur schemat ser ut.

Kram

lojocas sa...

Upphetsande kanske det inte är att läsa om bajsiga blöjor och snoriga barn ;) Men det är ju lite av DU just NU! Så sluta INTE att blogga, snälla!!

Annars känner jag samma sak som dig när det gäller bloggar/fb, även om jag ytterst sällan skriver något egen statusuppdatering (bloggar ju inte heller iofs) - fb ÄR en bloggdödare!

Kram