onsdag 8 december 2010

Att hinna sakna...

.
Jag har börjat jobba! Eller jag jobbar lite extra under julen kanske jag ska säga.

Har haft en lite jobbig uppförsbacke som inte riktigt har velat plana ut under hösten och hur mycket jag än älskar mina barn så har det varit jättekämpigt att vara mamma och hinna med alla måsten man har. Så när chefen ringde och frågade om jag ville hoppa in lite extra så kändes det som en liten räddning. Jag jobbar de tider som Trollet är på dagis och så hjälper min underbara mamma till med att ta hand om Buddisen.

Har jobbat i två dagar nu och det var länge sen jag kände mig så här tankad med energi. Jag känner mig som en bättre mamma, en bättre sambo och en bättre matte. Jag behövde sakna mina barn. Och lyckan vet inga gränser när jag får hämta dom och krama om dom.

Och nu är det snart jul och jag känner ingen som helst julstress. Det gör jag sällan. Det blir jul och klappar kommer jag att hinna handla, är ganska så duktig på att planera vad som ska köpas för att undvika att behöva ge mig ut o "leta" klappar.

5 kommentarer:

saga sa...

En härlig upptäckt!

Julekram
/S

Anonym sa...

Härligt positivt inlägg :) Man blir glad.
Kramar Annelie

Mor-Mia sa...

Låter kanon!
Kram Mia

Anonym sa...

Skönt att du mår bättre, förstår precis vad du menar. Vi hade visserligen bara några dagar då Tindra vägrade släppa mig ur sikte heeela dagen och sedan dessutom amma heeeela natten men jobbigt var det ändå och peka fingret det ville jag också.

Känner mig hedrad att du någon gång i framtiden när du ska gifta dig skulle låta mig göra tårtorna! Har hittat något jag älskar!!

Kram

Lovisa sa...

Å va bra att pappa också är försiktig då vet jag ju att det blir bra tillslut:)
GOD JUL önskar Cinna med flock!