tisdag 16 mars 2010

Mycket om inget...

.
Jag har nog hamnat i en allvarlig bloggsvacka. Jag har inte nån som helst inspiration att blogga. Och ju längre jag drar ut på det desto mer motigt blir det och så ska det ju inte vara. Men samtidigt är man ju en "bekräftelse-junkie" och vill synas och höras :P.

Men en liten summering av vad vi pysslar med nu för tiden.
Vi har varit och köpt garderober som ska monteras i helgen (och nu måste vi göra det Peter :P). Det börjar ju bli lite smått dags att ta tag i babykläderna. Det är faktiskt bara 8 veckor kvar till beräknad nedkomst. Och innan vi vet ordet av sitter vi där med en liten knodd till och har inget förberett.

Leo är just nu i en underbar fas. Han vaknar på morgonen och är på så strålande humör så att man inte kan låta bli att ryckas med och bli glad. Han testar många nya ord och ett ord som är flitigt använt är PIPPI, han är fullkomligt frälst i pippin så förra veckan var vi på Ramnaparken (en park med många fåglar i) och matade just dessa fjäderfän. Lyckligare kille får man leta efter.

Tarrak han hakar på det vi gör. Nån träning kan jag inte skryta med för det har vi lagt på hyllan till efter bebis. Jag är tung, otymplig och har problem att röra mig normalt så jag har helt enkelt valt att inte träna just nu. Tack och lov har jag en hund som är nöjd med att aktiveras av lite gömma saker och lättare små sysslor hemma. Hans tid får komma till hösten då vi SKA upp till Eliten (om man nu kommer med på några tävlingar). Det vi väntar spänt på nu till Påsk är att se om eller hur många små Stjärnor det kikar fram. Gå in på Siris sida för att läsa mer om kommande valpar.

Själv håller jag och M en tävlingslydnadskurs på klubben. Kallt och halt har det varit men vi gör det bästa av situationen och våra ekipage är superduktiga. Som vanligt är det väldigt varierande kunskapsnivå på deltagarna men det är bara en kul utmaning för en instruktör.

Over and out för nu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen har du bloggat igen. Ja gissa om vi är nervösa här. Genast börjar man tänka på allt som kan gå snett. Usch! Du tränar väl Leo på att säga Siri så att han inte glömmer av henne. Kram På er

Agnetha sa...

Man FÅR ha bloggtorka ibland. Det har jag bestämt - och jag lever som jag lär mellan varven också. :P

Vi väntar också på lite påsktussar.

Ha det gott och vagga lugnt. :)

Kram