måndag 22 mars 2010

Tjock, ful o fet... och ganska nöjd med livet!

.
Ja alltså... förra inlägget blev lite fel, hör och häpna! Satt och lekte med syrrans hippa mobil där man kunde surfa så jag tänkte passa på att blogga lite men med mina "för tillfället" feta fingrar så gick det så där. Så jag sket i det och stängde ner.... trodde jag. Såg senare på kvällen att jag visst lyckats hispa iväg ett litet "inlägg".

I lördags var vi iväg till Ullared (jag, mor, syster och Tanja). Tänk vad mycket pengar man kan göra åt på... nästan ingenting alls. Köpte faktiskt mest till dom stora pojkarna i familjen. Och sen lite nyttiga pryttlar så som, fryspåsar (ett måste när man är på Ge-Kås), våriga löpare, våtservetter och ni vet sånt där. Lilleman var iväg på Elfsborgs-dagen hemma i stan och där lyckades dom hamna framför kameran vilket ni kan se i klippet om jag lyckas få in det här... 40 sek in vinkar han lite försynt från sin pappas knä. Klippet ser ni här... http://www.youtube.com/watch?v=QxTdGpvlfbM!

Annars är det lika mycket stilltje som vanligt. Jag blir bara större och större och nu är det inte så roligt längre. Och framför allt inte när man har "trevliga" vänner och bekanta som tycker att det är nödvändigt att påpeka med kommentarer som; Oj, vad tjock du har blivit i ansiktet... eller Ja men du är nog lite mer svullen nu än när du var gravid sist.... FUCK OFF vill jag säga till er! Jag vet att jag är tjock och svullen... Det beror på att jag är gravid och jag kan inte göra ett SKIT åt det mer än att bitcha om det. Det hjälper mig föga att folk påpekar det uppenbara för mig! Så snälla låt mig vara tjock och svullen för det tänker jag vara i minst 7 veckor till!

Så, nog om såna otrevligheter.

En annan dam som börjar bli mer och mer lik en tax är lilla söta Siri. Hon har inga 7 veckor kvar utan bara 2 (lyckosten). Gå in o kika på hur go hon ser ut den lilla skruttan.

Och så ett par bilder på en utav mina stora kärlekar...






6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är bara frint gravid! Det är jag alldeles säker på - kontroll på torsdag ;)

Jag skulle aldrig få för mig att titta på Elfsborgsfilmen om inte....så jag "spolade" till 40 sek, tittade på Peter och Leo och stängde av - så det så. Det var det enda som jag var intresserad av på hela Elfsborgsdagen så jag känner mig nöjd.

Leo-trollet blir bara sötare och sötare. Ska bli trevligt att träffa honom irl på torsdag - var länge sedan nu.

Kramar/Annelie

Sandra sa...

Mmm, jag fick höra att jag blivit bred om röven häromdagen... Skitkul. Not. Inte så att jag missat det liksom! Å andra sidan så har jag för första gången i mitt liv en bekväm fettsvål i arslet att sitta på istället för mina vassa sittben så jag är rätt nöjd ändå! ;-)

Söööta Leo!!!

Anonym sa...

fina leo , ser ut som han hade det lite kul på elfsborgsdagen.skall bli jättekul att träffas igen, vi ses på lördag // Kram Evelina

Anonym sa...

Jag tycker det är tur att du faktiskt har 7 veckor kvar. Hur ska du annars hinna se till Prinsens barn. Sen får du ju fullt upp.
Min sambo äter inte Budapestbakelser än idag eftersom jag levde på det. Gissa hur jag såg ut! Det får jag höra än idag fast det var 18 år sedan. Men så fick jag "söta" pojkar också. Då är det skitsamma hur man såg ut. Fast jag funderar allt på om Siri kommer se ut som en Aussie igen. Kram på er

Agnetha sa...

Söt-Leo! :)

För övrigt... Ditt "feta" försvinner om ett litet tag "av sig själv". Det gör det inte på alla. Smaka på den, du! ;)

Kram på dig, knubbis! :D

www.segerstorpshundar.se sa...

Jag råkar dock veta att du är gravid och skitsnygg!!! Folk som inte har vettigare saker att säga borde vara tysta! Jag fick höra häromdagen att magen hade blivit så stor, fast det berodde nog på att jag hade randig på mig, eller som jag sa till henne att jag är i vecka 30, magen skall liksom växa... Jag hade hoppats på att träffa er i helgen, men lillan har blivit magsjuk. Bamse kram från en jätte till en annan;)