söndag 28 mars 2010

Ont det gör ont det gör ont

.
Jag vill be alla mina medsystrar om ursäkt. I mina tidigare graviditeter har jag varit förskonad från några större krämpor. Men så icke längre. Jag har drabbats av foglossningar "from hell". Jag har alltid tänkt att "så illa kan det väl inte vara", "äsch, det är väl bara att bita ihop".... jo tjena! Dom orden äter jag nu upp med STOR ränta!

Igår var jag och trollet på Wildas 2-års kalas (tack för kalajset Evelina förresten) och när jag skulle åka därifrån högg det till i ljumskarna. Gick som en gammal tant till bilen och väl hemma så fortsatte detta elände att plåga mig. Det är tur att man har självgående middagsgäster som ser till att duka, laga maten och serva en skröpplig ynkling.

Vaknade i morse och kände mig fräsch i kroppen men det tog bara en timme innan fogarna började bråka. Jävla skit! Jag vill inte! Det finns så mycket jag vill och kanske även måste hinna göra innan lilla/lille anländer. Får ringa barnmorskan imorrn och be om goda råd.

Men kanske finns det nån därute som har några bra huskurer man kan praktisera... om ni nu kan förlåta mig och mina hemska tankar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tredje graviditeten ÄR värre - i alla fall var den det för mig. Inga goda råd har jag men väl en hel del tycka synd om som jag skickar över.
Kram Annelie

Sandra sa...

Haha, du är förlåten!

Känns lite töntigt för mig som förstföderska att försöka ge råd till dig som är klart mer erfaren på området! haha
Huskurer har jag inga bra förutom att vila så mycket det går mellan varven då... Och ge tusan i att sära på benen, dvs gå med små steg och sitta/ligga med knäna ihop. Lägga benen i kors är ajabaja. Och var glad för att snön på gångvägarna är borta för den var fruktansvärd. :-)

Kramis

www.segerstorpshundar.se sa...

Vilket elände vännen!! Hoppas att det snart blir bättre. Stor kram

Riitta sa...

Usch o fy, inte det. Inget behagligt alls :( Det finns någon typ av bälte som man kan få som håller ihop fogarna lite (som barnmorkan kan "skriva" ut eller hur det nu funkar). Kan hjälpa lite men långt ifrån fullt ut.
Hoppas du blir bättre snart!
/Kram

Anonym sa...

Ja, typiskt är det absolut! Känns dock skönt att BF inte är typ imån. Vi ska nog hinna lösa det viktigaste innan bebis kommer.

Om det är jobbigt på kvällen när du ska sova så testa att lägga en kudde mellan benen, funkar ganska bra för mig i alla fall.

Kramar

Anonym sa...

Väntan är lång.............
Kramar från Arelid