onsdag 8 september 2010

Ditten och dutten och Tarrak valpar

.
Sitter lite och surar över att alla är lika dåliga på jag som att blogga. Så nu tar jag första steget och bloggar... och ni andra gör banne mig likadant!

Sen senast då, nja det är väl same same. Känner splittrad och slutkörd men har det rätt gött ändå ;).

Är livrädd att "Arga snickarn" kommer att knackar på snart. Vi har några projekt för många på g samtidigt känns det som. Förrutom att försöka hålla hushållet flytande så håller jag på och lägger i ordning marksten runt altanen, målar Leos blivande rum (tak och väggar) och så har vi haft en skitsnickare här som byggt vårt trappräcke men inte tillräckligt bra så det ska vi också fixa till.

För utom hemma fixande får sig Tarrak en liten promenad då och då också. Som idag när vi var hos Pia i Fristad och gick från henne in till byn och tillbaka med en härlig fika paus medans ungar och hundar satt ute. Annars går vi en långis på morgonen och har han tur kommer hans bästis Kicki och hämtar honom på eftermiddagen. Lite småträning blir det och en tur upp till klubben då och då men inget strukturerat och organiserat. Men det vet ju inte han.

Förra helgen åkte jag till Tånga Hed för att hälsa på "barnbarna" som var på läger. Eller rättare sagt 5 utav dom. Och jösses... tänk att min lilla Prins är pappa till dom vackraste Aussievalpar jag sett. Och självklart delar jag med mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

De är underbara men Tytti!!...du vet ju vad jag har sagt; man måste böja på benen ;)...även med mobilen :)

Kram Annelie

Anonym sa...

Kolla lilla Cinnas mage. I den finns en hel påse levergodis för tillfället. Kram Anki

Lovisa sa...

hehe ja fröken var lite bukig den dan:) men nu är hon i toppform igen! kram på er

www.segerstorpshundar.se sa...

Vilka underbara valpisar, fast det är klart med en sådan snygg pappa kan man inte vänta sig annat:) Kramis från en som vill ha date nästa vecka