lördag 11 september 2010

Dopet närmar sig...

.
På kvällen den 17 januari 2009 såg det ut så här i vårt kök.


Vi stod och kokade pasta till pastasalladen som skulle serveras på Leos dop den 18 januari.

Felix ska döpas den 19 september och det kommer INTE att se ut som ovan. Jag bestämde redan tidigt att vi skulle ta det väldigt vackert med allt fixande inför dopet. Vi köper färdigt. Vi har helt enkelt inte tid och ork att laga allt själv. Jag har tagit det så vackert att jag idag fick lite smått panik när jag insåg att det är redan nästa helg pojken ska döpas. Jag har liksom inte fixat nåt? Maten är iof beställd, psalmerna bestämda med prästen, klänningen provad men allt annat... det kanske ska dukas och lite sånt. Ja ja, jag har ju hela veckan på mig att handla grejer :).

Jan Felix Olsson ska han heta. Leo heter ju Elis i andra namn efter sin morfar så det var farfars tur att få ett barnbarn döpt efter sig. Och farfar heter då Jan och inte Felix :P.

Imorrn ska jag upp i ottan och agera spårläggare på klubbens spårtävling. Har varit ute och rekat, mätt och fixat i spåret tidigare i veckan så imorrn är det bara att traska ut och "kasta ut" pinnarna och hoppas på att den tävlande får med sig alla hem.

För den oinvigde kan jag ju berätta att hunden ska följa mitt spår och plocka upp sammanlagt 8 pinnar som jag har lagt längs spåret. Själva spåret imorgon är ca 1000 meter och den tävlande har 25 minuter på sig att klara av det. Det är alltid lika spännande att se om dom hinner i tid och har med sig tillräckligt många pinnar med sig hem.

Så jag säger over and night ;)

4 kommentarer:

saga sa...

Vill bara säga att jag har läst ditt inlägg, har däremot inget mer käckt att säga än, its the way to go girl, köp färdigt! "me like"

Anonym sa...

Bra beslut!!

Håller tummarna för hyfsat väder under morgondagens tävling.

Kram Annelie

Sandra sa...

Låter som ett klokt beslut att köpa klar mat! Sams dop försvann ju liksom lite i vårt bröllop och förberedelserna inför det blev därmed obefintliga eftersom klänningarna (hade två att välja på) togs om hand av gammelmormor som också bakade kaka. Gudmor bakade bullar och Nadia gjorde cupcakes. Jag klädde inte ens på barnet själv! :-)

Hoppas spårhunden klarade sig fint och att det inte regnade på dig!

Martina sa...

Over and night, hihi! :)