måndag 27 september 2010

Dop, svamp och fönstertitteri

.
Ett blogginlägg som kanske är rörigt då det alltid går alldeles för långt emellan men men.

Sen sist har den sista "ungen" fått sitt namn, det blev en Jan Felix med det sistnämnda som tilltalsnamn. Han skötte sig helt okej i kyrkan och gudfar Tobias blev knappt fuktig under armen. Nån som däremot blev jättefuktig under armen var jag. Leo var ju givetvis med och han gjorde typ allt utom att sitta still. Vi hade redan innan bestämt att vi inte ens skulle försöka få honom att sitta still. Mormor hade laddat med en ask russin som han stundtals satt och åt på, ibland stod och emellanåt låg ner framför prästen. Han hade ganska kul och det hade nog dom flesta gäster med.

Annars så är jag inne i en låg period. Allt känns jobbig och eländigt... eller nä inte allt men det har helt enkelt varit ett par veckor som varit deppiga. Är ganska duktig på att stressa upp mig för saker och ting som jag inte kan påverka. men det får jag försöka ändra på.

I helgen var jag på hälsomässa på Grand och var både hos en healer och en spådam (tydligen har jag varit Baronessa i Paris på 1790-talet om ni undrar varför jag är lite märkvärdig) och ja just det ja, en healer till. Så nu är jag som en ny människa alldeles tankad med energi. Det var väldigt intressant och kul. Särskilt den sista healern som var en underbar liten thailändsk dam som var väldigt uttrycksfull. Hon slog sig själv på pannan lite dramatiskt och ojjade sig över hur lite energi och ork jag hade... hon suckade och frustade och tyckte att jag skulle ta det lite lugnare :P. Och sen laddade hon mina batterier... tackar för det.

Vi har även hunnit vara ute och leta svamp hela familjen (nästan, den snart 18-åriga är svår att få med). Vi har hittat kantareller som räckte till en smörgås :P. Det är liiite svårt att dundra djupt in i skogen med en tvååring och en bebbe hängande i sele. Men det är inte själva svampen i sig som är viktig utan att vi kommer ut och gör saker ihop.

Försöker få lite ordning på "fläsket" också. Förrutom Aquaboxen försöker jag hinna med en långpromenad varje dag. Nu funkar det inte riktigt med varje dag men nästan. Det börjar bli lite mysigt på kvällarna nu när man kan gå och spana in i folks fönster :P. En liten reflektion som slog mig ikväll var att det är väldigt många som har stooora fönster som dom inte har täckt alls så man ser rätt in i tevesoffan där dom sitter, trevligt för mig som fönstertittare men jag hade nog själv inte velat ha det så.

2 kommentarer:

lojocas sa...

Jasså?! Du är en sån där fönstertittare du ;)

Skoj med uppdatering även om jag var uppdaterad om det mesta sen innan men svampen hade du missat att berätta om - fy på dig!! ;)

Tur att Leo var med och gjorde stunden i kyrkan lite rolig tycker jag :)

Snart dags att kalasa för Leo nu då och sen ses vi på söndag - underbart!!

Själv ska jag försöka samla krafter så jag kan baka lite, iaf bullar men vi får se.....

Kramar

saga sa...

Kram! Skickar ännu mer energi till Baronessa :) upp med hakan, men snubbla inte ;)