söndag 24 oktober 2010

Älskade bror

.


Jag hoppas att mina två yngsta söners starka band håller för alltid. Det är helt otroligt hur tajta två bröder kan bli på 5 månader. Att dom ens kan skapa band när den ena fortfarande är en bebis. Vi sitter ofta och tittar på dom två ihop med ett fånigt leende på läpparna. Dom är otroligt söta ihop.

Leo är så mån om sin lillebror och att han ska ha det bra så han ibland inte vet vilket ben han ska stå på. Så fort han hör att Felix vaknat utbrister han glatt; -Eeli vaaaken!
Och så rusar han in i sovrummet för att krypa ner i spjälsängen bredvid honom. Där ligger dom sen och gosar en stund innan det är dags att kliva upp.

Felix ler aldrig så brett eller skrattar så högt som när storebror är i närheten. Vissa dagar räcker det att Leo tittar på honom så brister han ut i ett härligt smittande skratt. Jag kan gå en hel förmiddag hemma och försöka roa honom för att sedan gå och hämta brorsan på dagis och lyckan är gjord.

Vi är så otroligt lyckligt lottade som fått dessa bröder som älskar varandra över allt annat. Att dom sen har en ännu större bror att se upp till gör ju inte saken tokigare och även om den största brodern inte alltid uttrycker det så syns det hur mycket han älskar dom små.

4 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Visst är det underbart med syskonkärlek! Underbara bilder! Kram

Sandra sa...

Dina ord ger mig mysrysningar!

lojocas sa...

Goa, goa killarna - alla tre! Dumma Tytti som får mig att sitta här och vara lite fuktig i ögonvrån ;) Härliga bilder på "smågrabbarna"
Kramar

Jennie sa...

åh så gulligt :D hoppas jag kan fånga de på bild sen också!