torsdag 7 oktober 2010

Jag skäms över att vara människa...

.
Jag skäms över att vara människa ibland. I tisdags skämdes jag extra mycket. Satt och tittade på "Elvis i glada Hudik" på tv som handlar om normalstörda och utvecklingsstörda som har teatergruppen Glada Hudik. Underbara människor som har så mycket att ge. Dom skänker glädje åt andra med sitt härliga sätt att vara.


Det jag upprördes över var när Toralf (Elvis) hade bjudit med sig sina vänner bla Bosse (en underbar människa) på hockeymatch. Dom var så genuint glada över att få ha en tur i hallen där de fick träffa spelare i omklädningsrummen. Söta Bosse stal t o m en kram lite blygt från en ;). Dom hade helt enkelt skitkul.

Och så börjar matchen... då sitter det "supportrar" till det andra laget och ropar "Jävla Mongo", "CP-barn" etc etc till dessa killar. Toralf kontrar med att säga att han inte bryr sig, man ska inte lyssna på dom... för dom vet inte hur ont det gör. Bosse såg jätteledsen ut och sa att det var inte kul att höra sånt för det gjorde ont.

Jag satt framför tv:n med tårarna rinnande nerför kinderna, så mycket skämdes jag. Hur kan man bara vara så fruktansvärt elak mot andra människor. Det var tur att jag inte var där och hörde det för jag misstänker att jag hade haft svårt att kontrollera mig

4 kommentarer:

lojocas sa...

Det kanske var OTUR att du inte var där (och jag) för såna trångsynta kan behöva läxas upp ordentligt :(

Kram på dig

Mor-Mia sa...

Jag ryser i hela kroppen av bara tanken att människor kan vara så elaka :(

Vart försvann respekten för våra medmänniskor???

Sandra sa...

Det är synd om så trångsinta mäönniskor, de missar så mycket i livet...

Anonym sa...

Nä fy tusan, sånna där klarar man sig utan!!
Hade nog inte heller kunnat kontrollerat mig om jag varit där