fredag 22 oktober 2010

Lugnet...

.
Veckan har gått i mysbyxornas tecken. Jag har inte gjort många knop utanför dörrarna. Skönt att pausa och bara vara emellanåt. Har tidigare haft nån slags inre stress att jag måste ha mina dagar uppbokade och varje stund ska vara aktiv. Men nä inte nu. Nu vill jag bara vara hemma, tvätta några maskiner tvätt, dra dammsugarn lite lojt efter mig. Torka med en dammtrasa lite här och lite där. Ni vet så där slött och oengagerat.

Jag tror att det är hösten. Jag älskar hösten, jag kommer in i en skön lunk där inte mycket kan få mig att röra mig i hastiga rörelser. Sitta inne och mysa med tända ljus. Gå ut när solen skiner. Hösten är verkligen årstiden då jag återhämtar mig. Återhämtar mig efter vårens och sommarens... "vi-måste-göra-så-mycket-saker-som-vi-bara-hinner-på-kortast-tid"!

Idag blir inte så mycket annorlunda från resten av veckan. Vi ska väl dra ut kälken lite eftersom jag vid ett svagt tillfälle lovade Leo igår att när det ligger snö på marken så ska vi ut och åka kälke. Inte kunde jag väl ana att det skulle vara redan idag ;).

En bild från en av förra årets kälkturer...



PS. Ni glömmer väl inte av pappa den 14 november... bra presenttips på Interiora.se

3 kommentarer:

lojocas sa...

Helt rätt tänkt och gjort! Så ska livet levas.
Kram

Anonym sa...

Det låter alldeles underbart..

Anonym sa...

Det låter alldeles underbart... .,Kram Anki och dogsen