måndag 18 oktober 2010

Hoppla hoppla

.
I lördags hade vi en dag på hästryggen. Eller ett par timmar i alla fall. Leo har tjatat om "Dunde" hur länge som helst så i lördags åkte vi iväg hela gänget till Dunder och Decibel. På morgonen gick han omkring i sin blåa lilla cykelhjälm och sina vinterkängor hemma och bara väntade på att få åka.

Leo fick rida på Decibel tillsammans med mig och var stoltare än stoltast där han satt och såg alldeles lycklig ut. Det var inte en glad kille som sen åkte hem med pappa, brorsan och Tobbe så jag och moster kunde rida ut på en lång härlig ridtur.

Jag har inte suttit på en hästrygg på många herrans år och så får jag sätta mig på en av de största hästar jag någonsin sett... en Ardenner... vid namn Decibel. Dom är ju sketastora. Hovar som dassalock hade dom så det gällde verkligen att passa sina fötter.

Det var riktigt mysigt att lufsa omkring i skogen med dom.

.

5 kommentarer:

saga sa...

Livskvalité =)

Martina sa...

Att inte Leo fick följa med på ridturen?? ;)

Martina sa...

Att inte Leo fick följa med på ridturen?? ;)

lojocas sa...

Så härliga bilder och vilket toppenväder för er ridtur.
Kramar

Anonym sa...

Underbara bilder. Men du måste vara vig och vältränad. Du sitter ju nästan i spagat. Kram Anki och hundarna