tisdag 30 november 2010

Less på skiten....

.
Just nu är jag less på att gå hemma. Jag är less på att bara vara mamma... what, får man säga så?? Jag skiter i om man inte får säga så, för det är så jag känner just nu. Frågar du mig imorrn är jag säkert inte ett dugg less. Men just nu är Buddha inne i en riktigt grinig period... tänderna... det är säkert tänderna men det är liksom ingen tröst för mig, han är grinig och svår-road. Sen det här med hemmet... fy faaaan vad less jag är på hemmet (och det kommer jag förmodligen vara imorrn också). Jag diskar, tvättar, plockar, dammsuger, plockar, bäddar och plockar och sen så börjar jag om igen. Det finns ingen ände på det hela.

Så här känner jag mig idag....
(bild lånad på inteeernät)



Det hade varit skönt att åka till jobbet, hinna sakna ungarna och få hämta dom med massor av härlig energi. Som sagt, imorn är jag säkert inte ett dugg sugen på att jobba.

Ska jobba april - juni och sen vara hemma juli och augusti för att sen gå tillbaka till jobbet i september och sen blir det ju inga fler ledigheter innan pensionen :P.

Som sagt, idag är inte min dag. Jag är grinig och kinkig och alldeles gråtmild hela tiden. Håller tummarna för att utvecklingssamtalet med 18-åringen går bra så jag inte sitter där och bölar.

Imorgon är en annan dag....

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag tror du är fullständigt normal hörru!! Det enda onormala är väl att du faktiskt vågar säga det många inte ens vågar tänka fast de känner likadant ibland. Du är strong som vågar tycker jag!!! Kram på dig och jag hoppas att morgondagen blir bättre!