lördag 6 november 2010

Nils...

.
Älskade dumma katt!

I måndagskväll upptäckte jag att jag inte sett till Nils sen vi kom hem från Ystad Saltsjöbad, inget ovanligt då han kommer och går men den där magkänslan sa att något var på tok. Hittade honom i bodegan under soffan där han låg och tryckte. Undersökte honom och såg att svansroten var lite svullen och han inte riktigt lät mig ta på den. Nåja, jag är inte den som hetsar upp mig i första taget så vi lät det bero.

I torsdags kväll upptäckte vi dock att han hade ett otäckt sår i svansroten på undersidan så i fredags åkte vi till Blå Stjärna. Veterinären insåg snabbt att han inte alls tänkte samarbeta så han fick stanna kvar där så dom kunde söva honom och göra rent bölden. Vart denna böld kommer ifrån lär förbli en gåta. Hämtade hem honom på fredagkvällen med en lista på vad som skulle göras med honom dom närmaste 10 dagarna. Det var sårtvätt och meducinering.

Tratt har han vilket inte är helt poppis och han går omkring och ser allmänt tjurig ut. När han sen inte släpps ut heller får hans värld att rasa en stund. Men lite kli under hakan får honom på lite bättre humör igen.

Här ligger han på fredagkvällen och funderar på hur han ska få av sig parabolen (vilket han även lyckades med under natten)


Leo ger Nils en stunds gos...

Jag och "Lilla" Decibel på en liten skogstur...

4 kommentarer:

lojocas sa...

Stackars Nils! Så fin bilden är på Leo och Nils - hög mysfaktor. Ser mysigt ut med en tur på "lillhästen"
Håll nu tummarna för oss - jag skickar sms.
Kramar

Martina sa...

Stackars Nisse... Finns inte mycket mer deprimerande än kattblicken från en "förtrattad" katt!
Kul med ridtur på lilla Dessie! :)

Agnetha sa...

Stackars Nils. :( Hoppas han repar sig nu och att bölden inte kommer tillbaka. Sånt där kan ju bli lite envetet.
Så, det är till att ha blivit ryttare på "gamla" dar? Ich! Hästar är stora och farliga, även om de mest är stora på bredden, som den där ser ut att vara. ;)

Ha det!
Kram

Anonym sa...

Hoppas lille Nils repat sig lite nu. Lilla Decibel är ju supersöt. Har haft Uppsalabesök idag. Lilla Söta Fairy tale har varit här. Helt underbar. Kram Anki