torsdag 18 november 2010

Soptömning...

.
Idag var det tömning av soptunnorna. Tyvärr glömde dom att tömma min känslomässiga soptunna. Den börjar bli aningens överfull nu. Det finns alldeles för många omkring mig som mår fruktansvärt dåligt och som kommer att må fruktansvärt dåligt ett bra tag till. Jag lyssnar, tycker, tänker och försöker finnas till hands. Men det gör ont i hjärtat när andra människor har ont i hjärtat.

Men tack och lov finns det människor som hjälper till att tömma ens egen soptunna emellanåt. Annelie, tack för att du är min speciella sopåkare ;). Det är alltid skönt att prata med dig. Peter, du får ofta ta hand om det som rinner över, jättetack till dig med. Tack till min vän P som sa fina ord igår som betydde mycket. Tack mina underbara barn för att ni får mig att tänka på Pippi Låmpslomp (Leos version av efternamnet), kiss och bajs, läsa böcker, goa pussar, tatueringar, kräks, välling, mysstunder och allt annat som inte har med elände att göra.

Tack alla ni som lyssnar, tycker, tänker och finns till hands för mig... ni betyder allt.

6 kommentarer:

saga sa...

Vilken tur att du finns! Dina vänner behöver dig och då är det tur att du inser att du behöver tömma din papperskorg.

Och om du behöver så finns även jag!

Kram!

Sandra sa...

Goa, goa Tytti! Dina vänner har tur att de har dig. Och du har tur att du har dina. Och barnen... :-)

Anonym sa...

Var rädd om dig. Ibland kan man tänka på dom som inga vänner har. Undrar hur dom klarar sig?
Vänner är det viktigaste som finns. Håller med Sandra. Dina vänner har tur som har dig. Kram Anki

Susanne Gustavsson sa...

Hej
Vi har Trojagården´s Kennel i Nybro (kalmar län, småland) och är intresserade av att använda Tarrak till en av våra tikar, Tiken heter Trojagården´s Brejk s11194/2008 och det gäller höst/vinter 2011.

Du kan väl höra av dig så får du veta lite mer om Brejk och vi får veta lite mer om Tarrak.

www.gunnarsmo-hundpensionat-kennel.se (kennlens hemsida) eller www.gustavsson.dinstudio.se (fodervärdens hemsida)
gunnarsmo@telia.com

Susanne Gustavsson
Trojagården´s kennel
Gunnarsmo Hundpensionat

lojocas sa...

Att prata med dig får mig aldrig att känna mig som en sopåkare....men är det så det är så är jag gärna din sopåkare ;) Tack snälla för omnämnandet! Du finns där för mig minst lika ofta som tvärt om - that's what's friends are for `:)

Är nu hemma efter en JOBBIG hemresa efter en jättemysig helg. Vi kan väl ringas under måndagen och diskutera "annat" /Kramar från sopåkarn' ;)

Hedblomskan sa...

En stor kram kommer lastad=)