lördag 30 april 2011

Jävulskap och pisshumör

Här kommer ett totalt omysigt inlägg!

Mitt liv är inte så mysigt och fejsbokgullipluttit alltid. Imorse var en sån dag då det inte alls var gulligt och mysigt. Jag var på uruselt humör. Jag fräste och spottade och var allmänt otrevligt mot allt och alla. Tyvärr är "allt och alla" min sambo, hund och mina barn. Jag blir så ledsen på mig själv när jag inte kan kontrollera mitt humör. Det är väl inte ungarnas fel att dom inte är trötta på morgonen. Jag hade blivit galen om någon hade försökt tvinga mig att sova när jag sovit klart. Det blir ljusare och ljusare på morgonen vilket innebär att barnen vaknar si så där 05.00. Ett par mornar i veckan hade väl varit okej men när man aldrig får sova längre än så då blir jag en häxa.

Jag orkar faaaaan inte vara glad och trevlig varje morgon! Och även om P går upp med barnen när det är hans tur så vaknar jag ändå kl 05.00 när dom ligger och knör bredvid mig. Att sen försöka somna om när man redan vaknat till är inte lätt.

Så idag ber jag mina ungar och sambo om ursäkt för att jag är en riktig bitch. Jag gör mitt bästa att behärska mig men nu när till och med datorn jävlas med mig när jag skriver inlägget har jag lust att låsa in mig i ett mörkt rum och svära mig blå.

//Bitchen

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men goaste Tytti <3 Man FÅR vara på pissigt humör, fräsa och spotta! Det är inte ens konstigt att man blir det ibland - som när livet är som ditt är just nu. Sambo, barn och hund överlever det. Tänk om barnen bara såg en glad, sprallig, mysmamma? Vad fick de då för syn på livet? Skulle de då inte (senare när de blir lite äldre), känna sig "onormala" om de inte altid var strålande glada? Mammor har också känslor och frå man sova för lite så blir man sur. Var snäll mot dig själv, inte blir det bättre om du har dåligt samvete! Lämna bort barnen en natt och bara sov ut!! Var rädd om dig!
Kramar Annelie

www.segerstorpshundar.se sa...

Hej igen vännen, mysigt att få en glimt av dig idag och till och med två gånger!!! Nu förstår jag inköpet av mörkläggningsgardiner. Du får göra som jag och gå över de där små, små förrädiska springorna mellan gardinen och fönstret också med häftpistol så det blir tätt, tätt, tätt;) jag har också morgonpigga små tjejer som inte vaknar klockan 05 kanske men väl så tidigt ibland. Vad sägs om att vi piffar till vår friggebod och så kryper vi in där du och jag, vi har ju delat säng förut;D Kram

Sandra sa...

Jag förstår mycket väl att du blir en bitch av att bli väckt fem varje morgon! Vaknar Sam innan sju så är jag inte människa på ett par timmar... :/ Jag är totalt värdelös på att gå upp tidigt och att få för få sovtimmar (miiinst sju-gärna nio).
Håller med Annelie på alla punkter!!! Kram!!

Fina-mamman sa...

You are not alone!!
Så har jag känt den senaste veckan. Och grunden är sömnen såklart. Jag vill sova!!!! Måste måste måste...

Snark och morr.

Kram C