lördag 16 april 2011

Uppdatering...

.
I nästan 2 månader varade min bloggtorka. Men jag inser att jag tycker om att blogga för mycket för att kunna vara tyst. Jag kanske inte kommer att vara flitigast med att blogga men det blir nog väl.

Sen sist då?! Jag har börjat jobba igen, vilket känns jättekul. Jag känner mig full av inspiration och har massor av energi att ta itu med allt "nygammalt" på jobbet. Har hamnat på min gamla profil igen, en gång Supermarket, alltid Supermarket. Det känns tryggt och hemma. De jag jobbar tillsammans med är ett gött gäng som jag tror jag kommer trivas bra med, det är ju en stor del utav det tycker jag.

För utom jobb så har jag börjat plugga lite smått. Läser en svenska kurs på distans. Kommer till hösten att gå kvällskurs i matte och till nästa vår läser jag nåt annat. Min plan är att beta av lite gymnasieämnen i lugn takt om jag skulle få för mig att börja plugga vidare så småningom. Har ju lite funderingar på vad jag skulle kunna tänkas bli när jag blir stor men det är bara tankar än så länge.

Barnen växer och frodas. Felix har börjat att gå sen sist och Leo är som en uppfriskande storm varje dag. Det är höga berg och djupa dalar man ska ta sig uppför och nedför varje dag. Har läst att det hör åldern till så det är inget jag är orolig för. Många konflikter blir det men ännu fler goa stunder och skratt då han kan konsten att roa sina föräldrar och sin omgivning.

På hunderifronten händer minsta möjliga. Han tillbringar dagarna med mormor när jag jobbar. Träningen består av vardagslydnad, en och annan fjärr, inkallning etc när andan faller på. Jag har gett mig själv en paus när det gäller hunderit för tillfället. Hur mycket jag än önskar att jag hann så har jag fått inse att "även jag" ;) har begränsningar. Var sak har sin tid och just nu är det familjen (där givetvis Tarrak ingår) som kräver min fulla uppmärksamhet.

Peter är hemma och pappaledig och när han inte är pappaledig sliter han för att få Interiora.se att utvecklas. Och som en liten I'am back present ger jag er 10% rabatt som gäller fram till påsk. Skriv in LEOTROLL för att få rabatten. Och inte ett ord till chefen ;).

Det var väl allt för nu... fler inlägg inom kort!

1 kommentar:

lojocas sa...

Härligt med nytt blogginlägg. Det är skoj att läsa även om vi pratar på annat vis du och jag så jag egentligen vet....konstigt det där :) Men glad att du bloggar och glad att du ger dig själv lite ledigt - du måste vara rädd om dig vet du ju.
Kramar