måndag 18 april 2011

Så gick det... dieten!

.
Tänkte uppdatera lite gällande dieten. Resan mot 62 kg började 3 januari. Målet nådde jag 10 veckor efter påbörjad diet. Och nu nästan 4 månader senare är jag 3 kg förbi målet. Jag har inte bara nått mitt mål, jag har kommit längre än jag trodde var möjligt. Nu behöver jag inte gå ner i vikt mer utan nu handlar det om att behålla det jag jobbat för. Sen ska det väl tightas till och byggas lite muskler men det får bli ett senare projekt ;).

Det har varit en spännande och förvånansvärt enkel resa. Enkel på så vis att jag trodde att det skulle bli sju resor värre med sötsug och att jag skulle tröttna på den nya kosten men jag har lärt mig att äta på ett nytt sundare sätt. Jag kan idag unna mig fika och desserter. Jag kan äta skräpmat nån gång när andan faller på. Och jag kan göra det med gott samvete.

Som i helgen när far och son bestämde sig för att baka småkakor. Det blev kokostoppar och gaffelkakor. Kakorna var ljuvligt goda och smälte i munnen. Leo har helt klart en framtida karriär som bagare.



8 kommentarer:

Martina sa...

Bra jobbat Tytti! Var stolt! :)
Får ju även tacka för ditt "matschema" som jag kämpade med i hela tre veckor ;)

Malena o Annie sa...

Jag hade verkligen behövt din diet det hör jag för jag kommer ingenstans just nu :( Vill också ner till 62 och jag har typ 6 kvar och dom vill bara inte ge med sig :( Har du några bra tips mottager jag dom gärna :) Du är verkligen en riktig inspirationskälla och du har varit fantastisk!!!

KRAM

lojocas sa...

Du är duktig du! Önskar att jag också kunde skärpa till mig....börjar bli tungt att bära magen nu :( Duktiga Peter och Leo som bakar goda kakor *mums*
Kram

Sandra sa...

Du har inspirerat mig! Jättegrattis!!!

Själv har jag haft en plusvecka och känner mig lagomt slagen. Hoppas att mitt nya krafttag räcker veckan ut så det blir ett rejält minus nästa vecka så jag får den pusch jag behöver. :/

www.segerstorpshundar.se sa...

Du är grym vännen! Kram

Fina-mamman sa...

Fantastiskt bra jobbat!!!! Jag är imponerad av din mentalitet nu. Att du känner att du kan leva! Härligt. Ser fram emot samma känsla.

Kramar

Agnetha sa...

Duktigt jobbat!

Jag har "en bit" kvar till din nivå, men en liten bit har jag kommit i alla fall: Nästan 5 kg på fyra veckor är ändå en bit på väg. :)

Sötsuget har inte varit det svåra för mig, men bröd... GUUUUD vad jag saknar en hederlig macka mellan varven.

Duktig sockerbagare du har i gossen. Tur att du kan unna dig nu då. ;)

Krama

Anonym sa...

Var stolt över dig själv. Jag har försökt men faller för frestelser hela tiden. Glad påsk till er. Kram Anki och hundarna