torsdag 28 april 2011

Ostrukturerat babbel...

.
Sätter mig i soffan, fötterna på bordet och en kopp te inom räckhåll. Det är jag banne mig värd. Skulle ha bakat till jobbet men "fick ledigt" då det skulle bjudas på tårta från annat håll. Så vips fick jag en stund "över". Har pluggat klart veckans läxor, jobbat en sväng på Interiora, inspekterat och beundrat grannarnas nya husvagn, varit vid mitt spår och fixat upptagsrutan till elit-tävlingen på söndag, plockat lite hemma, umgåtts med familjen och tja, lite sånt där ni vet.

Helgen som kommer blir ovanligt hundig. På lördag har jag kursavslutning med mina underbara valpkursare. Vi ska spåra och grilla och ha det mysigt. På söndag ska jag lägga ett elitspår och sen åka upp och se om jag kan vara behjälplig på klubben. Den där egna fyrfotingen får väl haka på men kanske inte göra så mycket själv.

På tal om den där fyrfotingen här hemma så är han inte så fasligt dyr just nu. Han har fått en ny hobby. Han är jätteduktig på att tala om för oss att vi glömt blöjor på skötbordet, eller soppåsen. Han berättar för oss på sitt eget speciella sätt... genom att äta upp innehållet och sprida ut resten i hela huset! HAN ÄR SÅÅÅÅÅ ÄCKLIG!

En annan grej han börjat med är att äta grus när vi är på lekplatsen. Hmm, brist på något är min första tanke så nu har jag bytt från ett billigt foder till mitt tidigare foder som är Husse för att se om han slutar äta grus... kanske till och med blöjor ;).

Kanske inte ska skriva eländigheter om honom för att skrämma ev valpintressenter hos Tillyhills ;).


Men hur jäkligt det kan vara med dessa fyrfota emellanåt så skulle jag inte vilja vara utan. Idag går mina tankar till en kollega som har varit tvungen att hastigt ta beslutet att låta sin fyrfota vän somna in. Ett beslut som var tvunget att tas och som hon var stark nog att inte dra ut på! Kramar till dig min vän och till din familj!

Inga kommentarer: