torsdag 21 april 2011

Mycket bli're

.
Det var väldans vad oflitig jag har varit med mitt bloggande. Nåja, så får det bli, att jag bloggar när andan faller på. Har precis suttit och pluggat lite. Läser ju Svenska på distans och det är ett spännande projekt att plugga helt på egen hand. Ingen lärare att hojta på när man undrar saker. Man måste vara mer alert och aktiv själv i sitt letande efter fakta och dylikt. Sen kan jag ju inte påstå att informationen har varit den bästa när det gäller uppstarten. Lite mer info om hur man ska tänka när man pluggar på distans hade varit välkommet men men. Håller som bäst på att skriva en novell som min första uppgift. Motivet ska vara en utav de sju dödssynderna. Jag har valt Vrede, känns som en dödssynd som man lätt kan hitt på en story om. Problemet är bara att jag gärna vill ha så högt betyg som möjligt så istället för att bara låta fantasin flöda så grottar jag ner mig i grammatiska termer och letar felaktigheter i det jag skrivit.

Nog om det. Imorrn ska jag och Leo åka till Tånga Hed och hälsa på Lojocas och Force Galaxys kennelläger. Lojocas valparna är ju liksom mina bebisar och gudbarn så det är ju klart jag måste åka och pussa på dom.

På påskafton ska vi ha hem lite gäster för påskmys. Har planerat lite aktiviteter för både barn och vuxna men eftersom det kan hända att någon gäst läser här låter jag bli att skriva om aktiviteterna ;).

Sen blir det kalas både på påskdagen och annandag påsk! Härligt när man hinner träffa alla familjer inom samma helg.

Nu ska jag och mannen i mitt liv lägga oss på soffan och somna till en film ;).

Glad påsk alla kärringar och häxor där ute!

2 kommentarer:

Carina sa...

Gud vad sexig du ser ut i den outfiten. Vet inte om Erika berättat men kalaset blir kl 14.00. Är familjen frisk nu?

Tytti sa...

Nu är vi friska och redo för besök ;)! Visst hade jag piffig outfit. Japp, kl 14 är vi informerade om.
Kram