torsdag 4 februari 2010

Löneförhöjning...

.
Jag kräver löneförhöjning! Ja inte på jobbet men mitt andra jobb som projektledare hemma. Igår var en sån där heltokig dag som gick i hundrasjuttio. Först sluta tidigare för att hinna handla på vägen hem där jag mötte upp svärmor som följde med till dagis för att hämta lilleman.

Hem fort för att fixa in maten i kylen, instruera svärmor om lilleman och sen ut o rasta Tarrak innan hans dejt kom. Dock hann jag inte mer än ut innan dejten om så vi rastade dom lite snabbt utanför. Ner i bordellen eller förlåt bodegan där hundarna skulle idka umgänge. Siri är väldigt söt och snäll som t o m lägger sig ner så den lilla Prinsen ska "komma till" ordentligt.

Efter att hundarna hade uddibuddluddat så fick jag se till så mellanman (Robin) och jag fick i oss nåt att äta. Efter maten var planen att jag skulle hinna plocka lite innan storeman kom hem och jag skulle åka iväg och pussa på m ina valpar. Men det hann jag inte. När Peter väl kom hem kastade jag mig i bilen för att åka och säga adjö och ge mina gudbarn några goda råd på livets snåriga och ibland krokiga väg. Givetvis var valparna så där fula och äckliga och odrägliga och alldeles alldeles underbara.

Lilla Gazelle var i mitt knä, låg under min stol, pussade på Tarrak, satt och tittade på mig med sin hemska ögon och ja... Peter, jag tror nog du får henne i födelsedagspresent ändå :P!

Så, nu har jag berättat hur redig jag är *ironi*! Visst är jag?! Så var är min löneförhöjning?? Va Va Va?

Se vad ful o äcklig hon är....

5 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Vad spännande med parningen! Nu håller vi tummar och tassar att det skall bli en massa miniTarrak som härjar runt:) Kram

Anonym sa...

Fattade jag det hela rätt eller var det ironi i Peters födelsedagspresent oxå??

Kan verkligen inte förstå varför han skulle få en sån äcklig och ful liten sak i present ;0)

Anonym sa...

Ja usch vad äcklig hon är!! Varför träffas man i bodegan och satsar på såna där.
Du är värd löneförhöjning tycker jag. En ordentlig sådan. När jag var gravid för läängesedan orkade jag nog bara hälften. Siri var såå nöjd när hon kom hem och idag är hon dökär i sin matte.
Kram på er.

Anonym sa...

Du får nog skynda hit och hämta henne i så fall för på söndag kommer Anna :)

Duktig Siri och duktig Tarrak!! Det kommer att bli toppenvalpar.

Klart du ska ha lön för mödan!!

Ikväll har grabbarna åkt ´- sorgligt men känns bra ändå. Vet.bes mm gick UA och alla var så duktiga. Du får ringa imorgon för detaljer.

Kram till dig och GRATTIS PETER


Kram Annelie

Hedblomskan sa...

Hahah!! Jag tror jag skrattar ihjäl mig, du skriver så bra. Lätt att du är värd en löneförhöjning. Kram till er alla