torsdag 11 februari 2010

Ögonbös och övningskörning

.
Tur att jag inte skiver i något som heter DAGbok längre utan blogg. För dagliga uppdateringar har jag inte hunnit (läs orkat) med.

Men en veckorapport så närmast sörjande kan uppdatera sig i klanen Temonen/Olssons liv ;).
I lördags fick trollet feber och en släng av ögoninflammation. Hur sjutton ska man få ungen att sluta vara så kärvänlig med sina dagiskomisar tro?

Detta har fortsatt i veckan så i Måndags VABBADE Peter, i tisdags förbarmade sig mormor och igår hade jag och Trolelt en mysdag hemma. Som tack för denna mysdag har han delat med sig utav sin ögonsjuka till mig. Kände mig som Rocky Balboa i morse när jag vaknade och såg väl inte ut som en sexig Angelina Jolie när jag titade mig i spegeln. Jag besparar er bilder då de skulle haft hög kräkfaktor. Idag är trollet i alla fall på dagis då han är feber och ögonkleggsfri.
Den stora mannen klagar på att han mår lite kymigt men vi hoppas på att han får en kvinnlig förskylning denna gången :P!
Känns som det endast är dom fyrfota i familjen som är friska och vid gott mod....

Mellanmannen och jag har varit ute på vår första körlektion där han agerade duktig elev och jag duktig och enligt mig själv, mycket pedagogisk lärare. Vi höll oss till stora parkeringar och mörka bakgator för att slippa skrämma medtrafikanterna. Han har helt klart ärvt den Temonenska rallygenen. Inte att det gick för fort utan för att han verkade ha fallenhet för det här med bilkörning. Har ju två morbröder som är bilskolelärare, lastbilschafförer och allmänt bilintresserade. Och jag själv kör ju bäst i världen, det är ju allmänt kännt. Så att han ska få ett körkort under detta året hyser jag stora förhoppningar för.

Ha en skön vecka allehopa, både ni som kommenterar och ni som smygläser ;).

Till sist vill jag skicka en tanke till Emelie som på ett mycket tragiskt sätt förlorade en älskad fyrfota vän! Tänker på er!

3 kommentarer:

Agnetha sa...

Jag får kramp bara jag tänker tanken att jag ska övningsköra med yngsten - om bara lite drygt ett år! :o Och ja, det MÅSTE var jag - hans pappa har liksom varit av med körkortet lite för mycket för att vara betrodd ... :P

Ha det gott och krya å er!

lojocas sa...

Kan inte fatta att Robin redan är körkortsklar - vart tog tiden vägen??

Du kör bra och jag är övertygad om att du är en mycket pedagogisk och bra körskolefröken /Kram

lojocas sa...

Bara så du vet....det är en hel vecka sen du bloggade!! Du är ju sämre än mig på att uppdatera ;)
Kram