torsdag 18 februari 2010

Vecka 7

.
Då var det torsdag igen och dags att blogga.

Tja, vad ska man skriva om, det händer inte så mycket intressanta saker just nu. Vi har åter igen kommit in i ett vardagslunk efter att ha varit sjuka till och från. Nu är det endast mamsen som har "3-dagars feber". Den stackarn får alla dagisbaciller hon med då hon träffar Leo och har hand om honom när han är sjuk. Men det ska nog bli ordning på henne till slut också.

På hundfronten ligger vi väldigt lågt för tillfället. Händer inte mycket spännande just nu. På klubben har jag och Madde dragit igång en tävlingslydnad/förberedande tävlingslydnadskurs i tisdags. Vi hade 8 ekipage som vi ska försöka drilla i lydnadens underbara värld. Och som alltid så var det en mycket varierande skara. Vissa hade kommit en bra bit på väg medans andra var lite mer gröna. Lite eländigt att behöva ha kursen nu när det är så mycket snö ute men det är nu eller aldrig för snart så blir jag så tung så jag inte orkar.

Och när vi pratar tung så är vi redan i vecka 28. Tiden går fort och nu har jag bara 2 1/2 månad kvar att jobba innan jag ska hem och "kalva". Jag hoppas i alla fall att jag kommer att kunna jobba hela april för jag blir lite lätt rastlös hemma misstänker jag.


Imorrn ska Peter på fotbolls-, bastu-, bada isvaks-, titta på fotbollsdvdkväll med grabbarna så jag har bjudit hem syrran på "tjejkväll". Hon undrade om vi skulle sminka oss och prata om mens då *skrattar*... Tja, det vet jag inte om vi ska men sushi ska vi käka i alla fall. På söndag är det meningen att jag ska åka till Chess Player för att bli biten av alla goa Operor men smhi säger att det ska bli mye snö.... så vi får se om jag kommer iväg eller inte *hoppas*.

Det var väl allt "intressant" jag hade att dela med mig för denna gången.

PS. Annelie, det är ju en veckoblogg... har du inte hängt med ;)!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter mysigt med tjejkväll. Jag åker till Marie idag. Är ledig och det passade bättre. Marie hade visst många besök på söndag.Annars hade jag tänkt sammanstråla med dig men så blir det inte tyvärr.Ska ha med kameran i högsta hugg. Skönt att ni tillfrisknat. Jens har legat i influensa så jag lever på echinaforce. Tror faktiskt det hjälper. Ge Tarrak en puss från sin "fru". Kramar från Arelid