tisdag 23 februari 2010

Snöförsvarare...

.
Vet ni vad? Vädrets makter är en utav dom saker här i livet som mänskligheten inte har lyckats rå sig på att styra. Om det regnar så regnar det, om det snöar så snöar det och vi kan inte göra ett skit åt det mer än att gilla eller ogilla läget. Just nu är det mest ogilla som gäller för de flesta verkar det som. Och ja, jag kan också tycka att det börjar räcka med snö men jag ids liksom inte lägga kraft och energi och gå runt och irritera mig på det. Det blir nog en vår och sommar så småningom.

En annan sak som jag är lite förundrad över är hur människor har mage att gnälla på snöröjningen, SJ och andra drabbade entrepenörer där ute i snöiga sverige. Hur ofta har vi sån här extremvinter? Hur lätt är det för snöröjarna att hinna få undan snön när det liksom snart inte finns ställen att röja undan det på. Och SJ, jag sticker ut näsan och säger att de inte är ute efter att jävlas med folk med inställda linjer och dålig info. Jag tror dom sliter sig blå för att allt ska fungera och att alla ska få den info dom behöver.

Så en ros till dom som försöker göra vår snöiga vardag lite enklare. Så även till svärfar med co som hjälpte till att skotta tak och uppfart hemma hos oss i helgen! Ni är bäst!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig. Ibland blir man förundrad över allt gnäll. Ta vara på dagen och gör något bra istället. Nu lät jag väl väldigt förståndig!
Annars kan jag meddela att vi mår bra här. Inget illamående alls. Möjligtvis lite rundare om magen.
Kramar ifrån Arelid

Sandra sa...

Jag äääälskar alla snöröjare för tillfället!!! Vissa är till och med så duktiga att jag kan njuta av snön! (dvs gå på plan mark och titta på den...) :-)
Född i dalarna som jag är så är jag ju van vid snö i mängder, även om där finns en helt annan beredskap att ta hand om den när den trillar ner än vad som finns här, men man kan inte kräva att det ska finnas snöberedskap som i norrland i göteborg när vi så sällan har så det ens lägger sig. Och att resa överhuvudtaget i detta vädret innebär risker med allt från avåkningar till förseningar, det är väl bara att acceptera liksom. Jag tror heller inte att SJ gör annat än sitt bästa för att det ska funka och då är jag ändå inte ett fan av SJ annars...

Kramis

Agnetha sa...

Jag instämmer!
Läste på ("min") tidnings hemsida i dag. Vi hade en text från i går om att lördagens och måndagens tidningar ska delas ut så snabbt de bara hinner, och att det underlättar om människor skottar vid sina brevlådor. Flera kommentarer hade kommit som var så j*la snorkiga så man bara tappar hakan. "Jag har minsann betalat för att få tidningen kl. 06.00 och då ska jag ha den 06.00 också" skrev en. Man blir så jäkla arg! :(
En liknande person var intervjuad på Rapport i går, angående tågförseningarna. Denna person ansåg att SJ skulle ersätta för förlorad arbetsinkomst. VA!?! Hur f*n tänker folk egentligen?
Åh, man blir så TRÖTT!!!
Jag gillar definitivt inte vinter och snö, och visst kan jag gnälla över den, men hur mycket hjälper det? Inte ett skvatt. Så jag har bestämt mig för att helt enkelt gilla läget (och hata eländet inombords :P ).
Jag är gärna med på ett hörn på den där rosen!

Ha det - kram!

Anonym sa...

Vinter är underbart - när det får vara vinter som nu i år. Jag njuter i fulla drag!! Nu hoppas jag bara på att vi ska få en "riktig" vår, när det blir så dags, en sån där som jag minns från min barndoms norrbotten. När snön sakta liksom krymper ihop i solen, inte mycket till slask då och minimalt med regn. Bara härligt! Men än är det inte dags. Och till dem som klagar: Om vi INTE hade haft en massa snö nu så hade det regnat istället, blött, lerigt, grått...nej, tacka-vet-ja´VINTER!

Men Tytti: När ska vi ses? Köksträning eller kanske rent av träning? Jag har startat lite smått :)

Kram Annelie

Anonym sa...

Idag har Siri kräkts!!
Undrar just om det betyder nåt bra. Kram