onsdag 5 maj 2010

Oh what a wonderful day...

.
Dagen jag helst vill glömma!

04.00 Vaknade lite smått förväntansfull och kände av lite "ajaj i magen", låg där och gick igenom hur den här fantastiska förlossningen skulle bli. Andades djupt och blev lite gladare när nästa "ajaj" kom.

ca 05.00 ropade trollet att han ville bli hämtad och då avtog alla smärtor som jag misstänker var inbillade nu så här i efterhand. Jaja... föda får jag väl göra en annan dag.

Kl 07.00 stod jag utanför Renault verkstaden och lämnade in min bil lite glatt. De skulle "bara" släcka en lampa som lös där det stod ABS på och byta ut en fjäder. Kan väl inte kosta så mycket tänkte jag lite smått hysterisk över vetskapen att verkligheten brukar säga nåt annat. En rask promenad hem (lite smått hoppandes på att det skulle dra igång karusellen igen men icke då).

ca 10.45 ringer Renault-Roland och suckar. Jag hör på hans presentation att det här går åt HELVETE. Han börjar trassla in sig i byta styrblablabla, och ev ledningsjoxemojs osv osv.... Men baaaah, could not care less.... vad kommer detta att kosta frustade jag! Tja.. vi har ju räknat lite och det kommer nog tyvärr att sluta med si så där 9-10 TUSEN!!! 9000 - 10 000 tusen... jo tjena, det är ju för fasiken knappt det bilen är värd, han höll med lite tyst i bakgrunden. Så nu står den där tills jag (läs männen i mitt liv) bestämmer är bäst att göra. Byta verkstad och se om den går att fixa billigare eller helt sonika köpa en ny och sälja skrutten i befintligt skick.

ca 16.45 Drar sönder ett persiennsnöre... brytet är nära!

ca 17.30 Peter ringer och säger att han glömt min sushi på jobbet (shit happens)

ca 17.35 Leo strular med blöjbyte, kastar saker och är allmänt trotsig... brytet bubblar under ytan!

ca 17.55 Peter sätter sig i soffan och frågar hur det är..... BRYTET KOMMER!!!
Grinar som ett barn som inte får som hon vill. Men det var skönt att få ur sig lite uppdämnd frustration.

ca 18.30 Peter har åkt på fotboll, Leo har somnat (var totalt omöjligt att hålla honom vaken) och jag känner mig mycket lättare i sinnet.

Så nu ska jag äta lite kvällsmat, gå o lägga mig under täcket och läsa klart min bok och ev börja på en ny!!!

5 kommentarer:

saga sa...

Åh raring! Kram [känner med dig]

Anonym sa...

Kanske bra med dåliga dagar för att njuta desto mer av dom bra. Fasen vad förnuftig jag lät då! Tänk om man kunde vara så klok mot sig själv när man är nära att bryta ihop. Men det är bra om bebben kommer snart för då kan han/hon åka med hit.Jippi!

Anonym sa...

*Kramar om*
//Annelie

Anonym sa...

Vi Tänker på dig,Kram Evelina & Wildisen

Sandra sa...

Åh vad jag minns den frustrationen. Inget annat kommer i närheten av den! Inte blir det bättre när saker runt omkring går åt skogen heller...

Massa, massa kramar!!!