torsdag 27 maj 2010

Ytligt värre

.
What a lucky day!

Efter att ha haft några risiga dagar med ryggskott, humörsvängningar etc så vände det äntligen. Har haft ångest över min garderob sen Leo kom. Inget passar, alla kläder är för små (konstigt va?) eller fula eller nåt annat. Och nu när jag drar storlek BAUTA är det bara mammakläderna som passar och visst, dom är bekväma men hur kul är det att gå omkring i mammakläder när man inte är gravid.

Så idag "tvingade" jag med mor min på en liten shoppingtur på Knalleland. Hade stålsatt mig för provrumshelvetet. Jag tycker att det är riktigt jobbigt i vanliga fall så jag kunde bara tänka mig hur kul det skulle bli nu... när jag t o m tvingar mina vänner att ta bort foton på mig för att jag ser ut som barbamamma på dom. Men döm om min förvåning när jag kliver in på HM och kläder bara hoppar i famnen på mig och ropar att bli provade och ångesten uteblir. Jag ser mig för första ggn på mycket länge i helfigur, framifrån, bakifrån, sidan etc och jag dör inte. Det kändes faktiskt helt okej. Ja alltså jag har många kilon kvar till trivselvikt men det var inte så illa som jag hade förväntat mig.

Att jag sen lyckades bränna nästan 1000 kr på första stoppet kändes nästan löjligt. Jag som i vanliga fall brukar åka hem lika tomhänt som jag kom. 1 par joggingskor och 1 par vanliga skor fick jag med mig hem också. För att Peter inte skulle förfasas över mina inköp så köpte jag ett par skor till honom med som för att distrahera honom... *känner mig smart*.

Så idag är en bra dag! Hittade t o m en snygg amningsbh som ger tuttarna en liten skjuts åt rätt håll... (uppåt alltså) Ja ni förstår... det känns gött o leva idag!

6 kommentarer:

lojocas sa...

Vilka underbara rader! Klart att du inte dör för att du ser dig själv i spegeln :) Jättekul att du hittade något fint att handla.

Har du sett att det nu finns bilder på de små fulingarna även i Emelies blog? De är precis lika fula som i tisdag ;) (så får vi hoppas att folk förstår oss när vi förfasas över fula valpar...)

Kramar

saga sa...

Ihanaaa!

Du skriver så himla fantastiskt :D jag blir glad varje [nästan] gång!

Hali!

Agnetha sa...

Grattis!

Både till köpen, till känslan och till att ha ett riktigt bra liv. :)

Kram på er.

Anonym sa...

Det där med att köpa nåt till sin andra hälft brukar funka rätt bra. Men vad gör jag när jag vill ha en hund till hemma. Kan ju inte behålla en till honom också för att "distrahera" honom. Känns skitjobbigt. Kramar ifrån Arelid

Sandra sa...

Åh vad härligt det låter!! Jag suktar efter nya fina kläder också, men har fastnat i tanken att jag ju snart ska ha gått ner alla extrakilon och då känns det så onödigt att köpa nytt nu... Fast nåt att sätta på sig som inte har texten "mama" i lappen men som ändå täcker dallermagen vore klart najs... ;-)
Vart hittade du den fina och braiga amningsbh'n??? Var den bajsdyr?

LANTHUNDEN sa...

HiHi, Härlig shopping är bästa medicinen för småbarnsmamma:) Förstår precis vad du menar med skjuts i rätt riktning, man behöver verkligen hjälpa trötta amningstuttar på vägen i bland;) Jag invisterade i en lite dyrare bikini i år å plötsligt så var man en hylla närmare den gamla:)

Kram PÅ dig....å du snart vill vi se underverket;)


Kram