måndag 22 juni 2009

Mardrömmar

.
Sorry Annelie men detta inlägget är inte för dig ;).

Jag hade hemska mardrömmar inatt. Jag drömde att min tandläkare var riktigt stygg med mig och skulle göra saker utan bedövning. Vaknade kallsvettig och blev glad att det bara var en dröm.

När jag en stund senare satt vid frukostbordet slog det mig att jag faktiskt har tandläkare imorgon och kände att det var bäst att checka vilken tid jag skulle boka barnvakten till. Döm om min förvåning när det stod TANDLÄKARE 09.20 under dagens datum. Det innebar att jag var tvungen att mata barn, djur och mig själv, hinna duscha, byta blöja och kläder på trollet etc etc på under en timme. Men det gick, klev in hos tandläkarn med en minut till godo.

Nu var han tack och lov inte riktigt lika elak som i drömmen för jag fick bedövning för mitt tandstensskrap men jäklar vad öm i truten jag är nu efteråt. Torsdag ska andra halvan av munnen rensas och sen är det tack och lov åter igen ett bra tag till nästa besök.

2 kommentarer:

Erika sa...

Va vad snäll din tandläkare är. Själv får jag ingen som helst bedövning :(

Annelie sa...

Jag läste lite försiktigt med ett öga men trots det så sitter jag nu här och biter ihop tänderna hårt *ryser*

Rings imorgon //Kram och tack för varningen iaf :o)