torsdag 19 november 2009

Grisar, hundar och lite jobb

.
Om en stund ska sötaste trollet få sin vaccination. Så håll nu tummarna att han inte åker på allt för mycket biverkningar.


Igår var jag på instruktörsmöte på klubben och det är bedrövligt vilket litet intresse det är. Men men, vi var ett tappert gäng och efter många om och men bestämde jag mig för att ändå hålla en kurs till våren. Vi får starta lite tidigare än vanligt bara så jag inte hinner svullna allt för mycket. Jag och M ska hålla en tävlingslydnadskurs, det är det jag tycker är roligast och ger mest.

Vi har manfall på jobbet i min grupp men jag börjar bli lite varm i kläderna ändå så det funkar. Jag har att pula med så att säg!

Insåg att jag måste skura golven i helgen med. Tarraks minsta lillhusse är ju den som numera matar honom. Och det går inte alltid så fort från matsäcken till matskålen då matmåttet måste visas upp för alla som är hemma och vill se (eller inte vill se). Tarrak sitter tålmodigt och väntar med dregglet hängandes och emellanåt tar han sig ett varv med dräggelsträngen hängande efter sig. Så i helgen ska jag lära trollet hur man skurar!

Ha en riktigt trevlig helg allihopa!

4 kommentarer:

Ninni sa...

*S* Vilken söt liten pepparkaksgubbe!!!!

Ninni

Anonym sa...

Ujuj...stackars lille Troll! Hoppas han slipper biverkningar. Söt var han som pepparkaka också så klart.

Dreglar Tarrak? Jag trodde att det bara var Tilda som ägnade sig åt sånt...

Bra att du lär pojken städa - det behöver pojkar kunna *tycker*

Kram

Anonym sa...

påhopp ovan!!!!!!!!!!
gullig pepparkaksgubbe,visa upp Leo på stan å ni är med i BT dagen efter

Helena sa...

Så intresset är glest även i Borås? Jätte trist, det verkar vara samma problem i alla klubbar. Efter varje kurs så säger jag alltid att nästa vår/höst ska jag inte ha någon kurs. Men så faller jag till föga och står där med en kurs i alla fall ;) Men till våren ska jag inte ha någon...men vi får väl se :D