lördag 7 november 2009

Om allt o inget

.
Bloggtorka eller brist på ämnen att blogga om. Jag har i flera dagar tryckt på länken "Nytt inlägg" och där har jag blivit sittande. Stirrandes in i den tomma skärmen. Börjat... suddat... börjat igen... sen stängt ner datorn. Det händer verkligen inget värt att blogga om. Nån hundträning har jag inte att berätta om då vi ligger i höstvila, haha, vad fint man kan få det att låta... andra kallar det lathet. Men okej, jag känner inte för att träna hund just nu och då gör jag inte det. Han får sina promenader, är hos mormor på dagarna när jag jobbar, lite kli bakom örat och godnatt gos i sängen när vi går o lägger oss och... kanske har jag en ovanligt cool Aussie men han verkar tycka det är helt okej. Funderar på om jag ska ta o anmäla till en tävling så jag får en lite morot att träna.

Har ju som sagt börjat jobba och efter en vecka så känns det skrämmande bekant. Mammaledigheten blir som ett minne blott. Meeeen, jag ska ju bara jobba ett halvår för att sen gå hem och vara mammaledig igen för den som nu missat det ;). Messi eller Marta (arbetsnamn, Annelie, det är fotbollsspelare självklart) beräknas komma runt 13 maj och så vitt jag förstår så är det en epedemi bland Aussie folket det här med graviditeter. Och jag hakar ju gärna på dom senaste trenderna *skrattar*.

Det innebär tyvärr att satsningen för att nå Eliten under våren faller pladask. Jag kommer inte att orka ta mig runt ett högrespår med stor mage. Men men, Tarrak är ju bara barnet så vi kör det till hösten nästa år istället.

8 kommentarer:

Saga sa...

Åh så härligt! Bebsons :)

Kram!

Anonym sa...

*Suckar*

Kram Annelie

Anonym sa...

Hm, den där epidemin har jag uppenbarligen missat. Du får gärna mejla och skvallra. Inte för att jag är nyfiken, men jag vill ju gärna veta allt. :P

Ha det gott - kram

Agnetha sa...

Den nyfikne "Anonym" är alltså jag. :D

Anonym sa...

man får gratta i förskott då,här ligger vi inte på latsidan när det gäller make a baby men värre var det på hundsidan såg jag. Har "hört" att man roa sig UTAN att det blir efterföljder också :-) Mvh major lem

Anonym sa...

Nämen hur kunde jag missa detta?? Stort Grattis till er igen då :0) Man börjar ju undra vart denna trenden ska ta slut *hihi*

Kram på er och magen!

Sandra sa...

Grattis!!! Japp, epidemin hos aussieägare är allvarlig just nu! Jag vet åtminstone 6 gravida aussieägare ´just nu! :-)

Hedblomskan sa...

JAg och Filip saknar er!! Tur att jag bara ska jobba 80 procent fram över.. F ska bara på dagis ca 20 timmar i veckan, då kan vi ju leka när du går hemma igen=)=) KRAMIZAR till dig, Leo o maggen