torsdag 12 november 2009

Svinis

.
Hetaste samtalsämnet just nu måste väl ändå vara svininfluensans taga eller icke taga. På jobbet är ämnet uppe både frukost, lunch och även en stund vid eftermiddagskaffet. Dom flesta ska ta men några har varit "motståndare" men börjar mjukna av olika anledningar.

Själv tillhör jag "riskgruppen gravid" och har därför varit och vaccinerat mig. I måndags fick jag mig ett "stick i pälsen", jag gillar inte sprutor men blev glatt överraskad över hur lite det kändes. På kvällen fick jag nåt som kunde liknas vid träningsvärk i armen och att sova på högersidan var inte att tänka på. Det är dom enda biverkningarna jag har. Lite huvudvärk har jag haft men det kan ha att göra med att jag har kännt mig lite kymig dom senaste dagarna.

Ni då? Ska ni ta? Ska era ungar ta? Varför? Varför inte?


Annelie, den här kanske är nåt för dig?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det fler colomaner än jag???Jag kan tänka mig å ta sånna istället :-)
Ingo

Sandra sa...

Tja, jag är ju av samma riskgrupp som du och traskade därmed snällt dit och fick mig en spruta. Däremot bestämde jag mig tidigt för att bara ta en dos eftersom det internationellt sen länge hävdats att det räcker. Nu har ju Sverige lyckas fatta det också och mitt beslut känns därför ännu bättre.
Ska du ge trollet?

Agnetha sa...

Äldste sonen vägrar att ta sprutan, trots att han tillhör riskgruppen (mjälten är bortopererad). Han nöjer sig med extrados med pneumokockvaccin istället (mot lunginflammation). Yngste sonen ska få i skolan, men där har tydligen ett gäng ungar startat något slags "uppror" mot vaccinet, så jag vet inte riktigt hur det går där.
Själv ska jag få genom jobbet, men inte förrän V 49 (första veckan i december) och risken är väl stor att man redan dragit på sig gresesjukan innan dess. Några på klubben som jag träffar ofta har den och man hör att den finns lite varstans i grannskapet.
Jo jo, den som lever får se. ;)

Åsa sa...

Hej!
Här var det inte går jag var och kommenterade :(
Ser att det hänt/händer mycket hos dig. Vad skoj med ytterliggare en lite bebis på G.
Du är allt bra söt i din badmössa :)

Trevlig helg du och Peter verkade ha i Helsingborg. Det är bra att ni njuter att varandra ibland också, det behövs. Duktiga er! Trollet verkar ju för det mesta vara en glad liten kille.

Kram
Åsa, Silva och Space

Anonym sa...

Så gullig du är Tytti! En spruta bara för mig (jaja, får väl dela den med andra colmaner då)!

Som du vet tillhör jag "skaran motståndare som börjar vekna". Så den 17 är det dags....om jag inte backar ur innan dess.

Kram Annelie

erika sa...

Jag kan inte vänta tills dess att jag får ta den på jobbet v.48. Vill ta den nu, jag med mitt obefintliga imunförsvar borde ha fått sprutan innan riskgrupperna :P