fredag 27 november 2009

Köksträning

.
Igår hade vi hårdträning i Svenljunga. Det är väldigt ansträngande och kräver stora belöningar. Våfflor stod för belöningen igår. Trollet som tränade stenhårt åt nog flest våfflor om man tänker till hans lilla kropp. Jag och Annelie var inte så dåliga heller. Det är köksträning när det är som bäst. Uppfödartanten ringde mitt i träningen och blev bra sugen på att komma och delta även hon. Hon var nöjd med hur hennes lille T blev aktiverad. Ja ni vet, han uppvaktar Lyssa och Tilda och dom talar vänligen men bestämt om för honom att piss-off. Han sliter hårt och belönades med lite våffla han med.

Tilda eller Bussen som hon även kallas numera var verkligen en buss, tunna eller vad man nu ska kalla henne. Hon låg hästlängder före min mage. Söt o tjock är hon den lilla tussen. Nu längtar vi till att alla 17 valparna ska titta ut så vi får köra lite valplådeträning. Leo kommer att ha fullt upp med att uppfostra dom små liven.

Förrutom våfflor så belönades Annelie med både en och två pussar av trollet innan vi åkte hem och ett tag trodde jag nog att jag inte skulle få med mig ungen hem :P.

Så tack för en mycket givande och härlig träning igår, det får vi snart göra om!

2 kommentarer:

Riitta sa...

Hade mer än gärna varit med i ert trevliga sällskap! Men det passade inte tidsmässigt denna gång. Hoppa att det blir en ny köksträning framledes!
/Kram

Anonym sa...

Tack själv! Alltid lika mysigt och så klart ska vi göra om det snart. Men köksträningen får nog stå tillbaka några månader nu till förmån för valplådeträning men det är ju inte heller fy skam :)

Trollets belöningar uppskattades och och jag hade gärna behållt honom här men då hade nog inte Peter blivit så glad.

UppfödarFLICKAN (hon är ingen tant!!!) är välkommen på både valplådeträning och köksträning närhelst hon vill.

Kram från mig som ska jobba extra inatt igen!

//Annelie