söndag 1 november 2009

Helgen

.
Helgen och så även mammaledigheten till ända! För att "fira" detta (eller egentligen firade vi att vi varit förlovade i 2 år) har jag och älskade P varit på en liten mini-weekend i Helsingborg. Vi har bott på Grand Clarion Hotel... underbart hotell med fina rum. Dessvärre bodde vi på våningen ovanför Pianobaren. Pianobar låter kanske inte så stökigt men det var röjigt värre på denna, vi satt och drack kaffe efter maten och lyssnade på en jätteduktig pianist/trubadur som fick igång publiken ordentligt. Vi trötta småbarnsföräldrar var väl i säng strax innan halv elva medans det fortfarande var livat i våningen nedanför. Men vid halv två-tiden tystnade dom och vid det laget hade vi väl vant oss vid sång o stoj så vi sov som små bebisar.
Men innan sovandet hann vi i alla fall med bio och middag. Vi konstaterade även att Helsingborg var en urmysig stad som vi absolut måste besöka på sommarn och vara där längre än över natten.

Leo har varit hos farfar och Bonusfarmor och haft det hur mysigt som helst. Vi fick ett sms där det stod att han sken som solen hela tiden och det är ju precis som det ska vara. Jösses vad man saknar honom när man är borta över natten. Tack farfar och bonusfarmor för att ni tog hand om vårt troll så vi fick åka och ta det lite lugnt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin avslutning på mammaledigheten.

Jobba lungt imorgon.

Kram Annelie

LANTHUNDEN sa...

Å mysigt men de slår väl inte götet m brudarna;)

Ha en bra 1:a dag på jobbet! Snart är du tillbaka;)

Kram Kram

Malin sa...

Hej gumman,en fågel viskade i mitt öra att det är bebbe på G igen,förmodar att det är officiellt nu då?! STORT GRATTIS till er alla,så himla mysigt. Jag måste erkänna att jag blir lite avis nu! Mår du bra? När är BF?
Tack för att du säger så snälla ord om mina barn,det glädjer mig!

Massa kramar från mig och tjejerna!