tisdag 17 november 2009

Liten rapport...

Oj vad lite fritid man har nu när man har börjat jobba. Jag hinner inte med hälften av vad jag skulle vilja. Leo prioriteras när jag kommer hem från jobbet. Igår gick jag, Leo och Tarrak en promenad på kvällen. Leo är väldigt bestämd med att Tarrak inte får dra i kopplet, han grymtar förbannat på honom när han inte lyder. Inte lätt när man är en kissenödig liten Aussiepojk med massor av överskottsenergi :P.

Tarrak blir aktiverad av Leo på dagarna med. Jag vet inte hur många gånger det ska kastas leksaker som Tarrak sen måste apportera. Även här är Leo väldigt bestämd med hur saker och ting ska gå till. T får absolut inte lattja runt med leksakerna utan dom ska snällt avlämnas utan knorr. Leo ropar TAATTAAAA med hög, bestämd röst och klappar sig på benet för en inkallning. Oftast får matte eller husse förklara för Tarrak vad detta betyder :P. Dom här två kompisarna kommer nog att ha riktigt kul ihop i många år framöver.

Helgen som var, var riktigt hektiskt och arbetet känns nästan som vila emellanåt. I söndags hade vi kalas för 1-åringarna i mammagruppen. Alla pappor var med också vilket var supertrevligt. Efter kalaset var det bad på schemat, sen lite fika hos en utav Peters systrar för att avsluta kvällen med lite fika med min syster. Nu till helgen verkar det bli lika fullt upp. Två kalas ska avklaras under lördagen. En börjar kl 13 och en kl 18 så det ska nog lösa sig :P.
Nu ska jag återgå till arbetet en stund innan det är dags att bege sig hem för att pussa på mina pojkar.

3 kommentarer:

www.segerstorpshundar.se sa...

Vad härlig han är den lille hunddressören!!! Ordning och reda skall det vara:) Slutar du tidigt någon dag så att vi kan klämma in lite lek och bus? Jag kan alla dagar utom måndagar. Kram

Agnetha sa...

Haha, en ny "Svartberg" på G kanske? Och jag är säker på att Tarrak blir en hejare på att tyda barn-kommandon framöver. :D

Kram

Anonym sa...

Du har verkligen fullt upp nu. Även om mycket av det är kul så måste du ju hinna ta igen (på jobbet kanske *viskar*?) :)
Kram Annelie