lördag 12 juni 2010

Sjukstuga

.
Idag har jag varit på Barnmottagningen för första ggn. Lillprinsen hade 38,4 graders feber i morse, snuvig och lite rosslig. Ringde och dom tyckte vi skulle komma upp för en liten koll.

Vi var där i ett par timmar men nån läkare hann vi inte träffa då denne var upptagen på förlossningen. Vi frågade snällt om vi kunde åka hem istället för att sitta där då han ändå känns okej förutom febern och det övriga. Han är inte påverkad nämnvärt, sover lite mer, snörvlar men äter och tjurar emellanåt. Det fick vi och vi lovade att ringa om han blev sämre.

Jag är inte den som stressar upp mig i första taget men han är ju faktiskt ganska så ny och då blir man lite orolig när dom blir sjuka.

Annars händer inte så mycket. Var och hälsade på Annelie igår, trevligt med köksträning som vanligt ;).

Hos Anki har en utav valparna fått flytta tillbaka hem igen och längtar nu efter en alldeles egen mamma och pappa som kan ta hand om honom. Läs mer hos Arelids. Hade jag inte haft så många grabbar redan hade han varit given i familjen.

Nu ska jag gå o pussa på den lilla sjuklingen som ligger och grymtar i sängen.

2 kommentarer:

lojocas sa...

Stackars Felix! Hoppas det försvinner lika fort som det kom och att Leo och ni andra inte blir sjuka.

Tack snälla för igår! Köksträningar är toppen :)

Kramar

Martina sa...

Haha, men du har ju redan en massa vänner som har massor att säga jämt...
Tråkigt att Tarrak Jr fått flytta igen, han som är sötast av alla ju! :D