onsdag 30 juni 2010

Yrhöna

.
Det finns ett skämtmail som har cirkulerat där det står om hur det går till när en man respektive kvinna gör när de ska gå o lägga sig. Ni vet... kvinnan gör sjumiljarder saker innan hon slutligen stupar i säng och mannen typ kliar sig på pungen och går o lägger sig.

JAG ÄR DEN DÄR KVINNAN. Och nu menar jag inte på nåt bra sätt för jag yrar ofta omkring och plockar överallt istället för att göra en sak i taget. Som t ex när jag skulle ta lite meducin i morse...

Tar fram medicinerna och upptäcker att fläkten är dammig (där medicinerna ligger)
Tar trasan och torkar av fläkten, ser att trasan är smutsig och slänger den.
När jag slänger trasan ser jag att det står rengöringsmedel i skåpet och tar upp det för att göra rent vasken.... det är ungefär här jag kommer på att jag skulle ta medicin.
Går till datarummet där jag har ett vattenglas, ser röran på databordet och röjer upp. Ner i källarn med en tomflaska.
Väl nere i källarn kan jag ju passa på att lägga i en maskin tvätt och kommer även på att hunden ska ha mat. Går upp för trappan för att hämta matskålen till hunden för att fylla på nere i källarn och snubblar över lite tidningar.
Går ner med tidningarna till källarn (utan matskålen) för att sortera dom, ser då att det borde dammsugas där nere...
Går upp för att hämta dammsugarn. Väl uppe kommer jag på att hunden skulle ha mat och utfodrar denne, när jag ställer ner matskålen ser jag att det är skräpigt på golvet och drar fram dammsugarn.
Kommer på att jag skulle dammsuga i källarn. Går mot källarn och får då syn på att jag glömt att bädda. Det vill jag ju givetvis ha gjort innan jag dammsuger i källarn.
Byter lakanen och upptäcker att det är väldigt dammigt i sovrummet. Går mot köket för att hämta trasan och snubblar över dammsugarn.... ja jäklar ja, jag skulle dammsuga källarn.
Passar på att dammsuga sovrummet först.Byter dammsugarpåse då den suger dåligt, städskåpet är under all kritik och röjer iordning där.
Trasan var det ja, går till köket och upptäcker att medicinen fortfarande ligger kvar på diskbänken.... Och det var ju medicinen jag skulle ta innan jag skulle sätta mig och slösurfa lite.

Ungefär så där håller jag på hemma och det är väl inte konstigt att man aldrig får klart något när man springer runt som en yr höna :).

Hur är ni? Lika virriga eller strukturerade?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är underbar! Yrhöna eller inte ;)
Kram Annelie

Malin o Pettson sa...

Ha ha ha känner igen mig... vad bra du skriver och beskriver mer struktur på jobbet än hemma dock :-S kanske för att man ska "rodda mer saker hemma" än på jobbet... Mvh Malin

Linda, Jojje och Milou sa...

Herre gud det låter ju som jag!!!!
Jag skulle försöka städa lite igår eftermiddag å blev inte klar nånstans å fattade inte nåt...men nu vet jag...jag är alltså en yr höna, inte konstigt att det ligger fjädrar över allt ;)
Så kul att du kom fram å tjötade en stund i lördags, jätte trevligt att äntligen träffas igen!!!!
Ha det så bra!!
KRAMAR Linda, Jojje och Milou.