måndag 3 augusti 2009

Tar sig ton...

.
Varje morgon går jag, Leo och Tarrak ut på en morgonpromenad. Leo har börjat intressera sig för hur saker och ting känns. Ja ni vet, lyktsolpar, stenar, elskåp, buskar etc etc. Han sitter där med sin underbart söta arm utsträckt mest hela tiden och vill känna på saker. Jag tror det är farfars fel!

När Leo var hos farfar och bonusfarmor hade dom varit ute i skogen och han hade fått känna på löv, barrträd och säkert andra hemskheter som dom inte berättar för mig. Så nu måste Leo känna på allting han kommer åt.

Leo har även en annan morgonrutin förutom promenad och känna på saker. Han gillar att gunga. Högt ska det gungas också. Inte så där mesigt som andra föräldrar gungar sina barn utan högt och våghalsigt. Vi kan inte gå förbi en lekplats utan att den underbart söta lilla armen sträcks ut och han låter som en grottmänniska. Det betyder: - Mamma, får jag inte gunga nu så ställer jag till ett jävla liv!

Leo får alltid gunga!

1 kommentar:

Agnetha sa...

Jo jo, han gör skäl för sitt namn, m a o. ;)