torsdag 20 augusti 2009

Tarrak uppdatering!

.
Alla icke hundintresserade kan sluta läsa nu för nu ska det handla om hund för hela slanten ;)!

En liten Tarrak-uppdatering kanske kan vara på sin plats så alla närmast "sörjande" vet vad vi pysslar med.

För tillfället ligger vi i hårdträning. Vi ska köra både 3:an och Högre inom loppet av dryga veckan. 3:ans moment kan vi, men nu ska vi bara synka så alla momenten fungerar perfekt under samma tävling. Vore ju kul om vi i alla fall kunde hålla ihop nästa fredag. Så det är målet med tävlingen... att få Tarrak att hålla ihop. Han tycker ju det är så förbaskat kul så han nästan spricker vilket han har gjort vid fjärren dom senaste tävlingarna.

Sen fick jag PM idag om att jag kommit med på en högre tävling också *gulp*... ett ganska stort *GULP* skulle jag vilja säga. VI ÄR INTE KLARA... men det är ju så roligt att tävla så vi kör ändå. Vi har några små "finslipningar" att göra så som:

Upptagsrutan - Hmm jag tror ärligt inte han vet vad han pysslar med men med lite tur får han spåret i näsan och drar åt rätt håll... så här ska det hållas tummar ordentligt. För spåret i sig är inga problem.

Upplet - Har vi knappt kört tävlingsmässigt någonsin så det ser jag mest fram emot att se hur han beter sig. Spännande!!!

Framåtsändande - Kan vi inte alls men det blir bra träning att få köra tävlingsmässigt.

Kryp - Borde han fixa men jag har liksom glömt bort att träna det på ett tag.

Skall - Borde han också fixa men man vet aldrig med den lilla Prinsen.

Tungen - Tja, dåligt tempo, dålig ingång misstänker jag att det står i kommentarerna.

Men annars så borde det väl inte vara några problem. Jag ser det som en spännande erfarenhet. Men jäklar vad kul det ska bli... jag har riktigt fjärilar i magen. Nu vill det till att ligga i hårdträning i ett par veckors tid. Tyvärr ryker denna helgen då vi ska på bröllop i Uppsala och nästa helg ska vi på cykelfest men jag får väl träna desto flitigare på vardagarna istället.

1 kommentar:

Agnetha sa...

Det kommer att gå kalas - även om det inte räcker till höga placeringar och/eller uppflytt. För med Tarrak är det ju alltid kalas. :D

Vi lovar att hålla alla tummar och sporrar så mycket vi kan!

Kram