fredag 7 augusti 2009

Uppdate...

.
Då var "arbetsveckan" till ända. Ja inte för att jag arbetar mer än med hemmafru sysslor just nu men ändå. Alltid skönt när det är helg och Peter får vara hemma och umgås med oss. Veckan har bestått av 1-årskalas, fika, bad, hundträning och härliga morgonpromenader.

Just morgonpromenaderna är något vi alla njuter av. Det är hyfsat svalt och skönt och Leo bara "måste" få gunga lite på morgonen så söt han är.

Ang träningen så går det framåt. Vi har ju anmält till en Lk3 men fokus ligger dock ändå på högre klass. Framåtsändandet börjar ta form, dock har vi problem med att bryta av från galopp till trav men det kommer väl det med... tips mottages tacksamt. Nåt som vi är dåliga på att träna är tungapporten... den är ju så tung att släpa med sig:P. Men äh, han fixar nog det med. Nu är det kondisen som ska tränas upp. Tänkte låna morsans cykel och börja få upp flåset lite.

Ikväll är det grillning med vännerna vid storsjön som gäller.

3 kommentarer:

Saga sa...

Haha se där ja, vad skönt att vi tänkte på varandra i samma stund. Barry är en härlig kille ;)

Will ska ha lite kalas på frdag vid 11 du som är "hemmafru" kanske vill dyka upp på fika? Vi är några mammor som ska ses med barn ...

KRAM

Agnetha sa...

Ang framåtsändandet:
Sannolikt är han väl som bror hans, som har förfärligt bråttom alltid och ska fort fram. Jag fick tipset att lägga "brytpunkten" MINST två meter före gruppen. Och dessutom låta saktagåendet vara precis mitt emellan trav och skritt. Anledningen är att på tävling drar de flesta "bråttomhundar" ändå upp tempot och flyttar punkten ännu lite närmare gruppen.
Jag tränar alltid så, att jag först gör saktagåendet - åt båda hållen - och först därefter hela momentet. Dock utan inkallning. Jag har också belönat galoppen ut med boll BAKOM hunden, för att han även i galoppen ska tänka lite "bakåt". Om du förstår vad jag menar. ;)
Tungen då? Ja, den har vi kampat med och lekt med och så har både "tävlingsledare" och jag sprungit så grästorvorna ryker. Vi är väl inte framme till 100 procent, men vid åminstone 8 av 10 gånger har vi galopp även in numera (det har vi INTE haft alltid ...).

Låter mysigt med grillkväll vid sjön! Vädret kan man ju inte klaga på, precis. :)

Ha det gott - kram

www.segerstorpshundar.se sa...

Visst är livet som hemmafru härligt! Snart är semestern slut och livet som yrkeskvinna sätter fart igen. Det kanske snart är dags att testa livet som lyxhustru, det har jag aldrig testat på förut;) Kram