fredag 28 augusti 2009

Vilken fångst!

.
Rakad mus?!

Vanligtvis hittar jag dom döda nere i källarn. Men idag när vi kom hem från morgonpromenaden satte jag mig på toa och upptäckte att det var lite väl mycket bös vid dörrn. Tyckte det såg ut som musbajs och lite annat skräp. MÅSTE STÄDA var första tanken men blev ändå lite fundersam på vad som hänt.

Jag behövde inte fundera så länge för när jag skulle tvätta händerna efter toabesöket så satt den här kamraten och plirade på mig med sina söta ögon. Leo tyckte att han var jättespännande och ville gärna klappa.

Ett glasspaket hämtades för infångning och det gick ovanligt smidigt och han var samarbetsvillig.
Vi får väl se om han kommer åter och i vilket tillstånd han är i då men nu är han i alla fall släppt i frihet ute i trädgården, och jag ska gå och städa toan.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha man skulle kunnat tro att du hade/skulle raka ...musen...

Tytti sa...

*asgarv* Fan vad bra... det såg jag inte ens när jag lade upp bilden... Måste genast ändra rubriken!!!

Lotta sa...

Imponerande att du hann könsbestämma den också! ;-)

Helena sa...

Jama är likadan, 4 levande möss har hon släpat in i sommar. Så nu är det kompostgaller i dörrposten om dörren är öppen.