torsdag 3 september 2009

En mamma-reflektion

.
Kom på en liten grej som jag reflekterat över.

Det här med lära-gå-stolar.

De lärde och de som tror, skriker: AKTA ER, DET HÄMMAR MOTORIKEN, DOM LÄR SIG INTE ATT GÅ ETC ETC.

In your face skulle jag vilja säga till dom. Vår son var knappt 8 månader när han lärde sig att ställa sig upp mot saker, strax efter började han intressera sig för att klättra upp för saker. Idag är han 11 månader och han tar några staplande steg, klättrar upp för sängen, soffan, soffbordet, stolarna i köket, han kan spola på toaletten, ja säg var den ungen inte klänger.

Och ja jag vet, det finns ingen regel utan undantag men om man använder saker och ting med måtta så tror jag nog att barnen lär sig att gå... tids nog.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hos mig i fredags gick han ju riktigt långt söte lille Leo.

Grattis till GODKÄND HÖGREKLASS SPÅR! Nästa gång får ni uppflytt, det var ju inte mycket som fattades idag och spåret + uppletet gick ju kanon för dig och Prinsen!

Massa grattiskramar //Annelie

Anonym sa...

Vad duktig han är ditt lille troll!!
Krya på dig kramar till Tarrak