måndag 14 september 2009

Vi glömmer gårdagen va?!

.
Platt fall!

Så känns tävlingen igår. Bakspår (igen!) och jag tar åter igen på mig det eftersom vi tränat spårupptag pinsamt lite. 3 pinnar hittade vi innan det var dags att tappa spåret och snurra i vad som kändes i en halvtimme men sen tog han upp spåret och vi hittade pinne nr 4. In i skogen och där var det glest med pinnar och där tappade vi dom två misstänker jag. 5:an hittades och så även slutpinnen. Jag är ganska nöjd med själva spåret för han hade jobbigt med matte idag. Spåret går på väldigt eländig terräng och förare får gå väldigt försiktigt för att inte bryta benen av sig vilket sinkade stackars T. Men med 23 minuter så hade vi ju god marginal.

Vi hann inte mer än tillbaka till stugan innan det var dags för lydnaden och där tänker jag fokusera på det han gjorde bra. Han gjorde ett bra skall, kryp och tungapport. DET är jag väldigt nöjd med och allt det där andra tänker jag glömma. Han kändes orolig.

Uppletandet kroknade han efter 3:dje föremålet precis som förra helgen och det var 3 vi fick med oss till slutet. Jajaa, även här måste vi träna uthållighet och matte måste lära sig att läsa sin hund som talar om att det FINNS FAN INGA MER FÖREMÅL JUST HÄR *note to self*!

Platsen var ingen kul upplevelse heller. Jag tänker skylla på den JÄVLA gubbfan som stod i skogen och fyade och bannade sin hund under hela platsen. Prins är ju en känslig en och tyckte förmodligen att det var otäckt. Men eftersom han är lydig och vill göra matte till lags så kom han inte hela vägen fram till mig utan hade stått halvvägs i 2 minuter innan han satte sig ner för att vänta på mig. Han är förbaskat söt i alla fall.

Nu ska vi inte göra ett smack på.... i alla fall 2 dagar! Sen börjar vi om med nya krafter. Hade tänkt att avsluta tävlingssäsongen för året här men blir liiiite sugen på lydnadstävlingen vi har på hemmaklubben i oktober. Vi får se hur det blir!

2 kommentarer:

Agnetha & Broder Blå sa...

Rätt så - fokus på det braiga. Det andra kan man ju alltid träna på nån annan gång, om man känner för det, typ... ;)
Och matten ska lära sig att det finns f*n inga föremål om prins säger så, ungefär som att prinses brorsas matte måste lära sig att det finns f*n inga figgar som ligger i sjöar i söket... :P

Kram och den största BIAF-bucklan från oss.

Anonym sa...

...inte glömma tävlingen på Kind i december *påminner*

Kram Annelie