söndag 6 september 2009

Summering av helgen

.
Skrytvarning!

I helgen har 3 domare sagt till mig att jag har en kanonhärlig hund. Att såna hundar är kul att döma.

DET värmer mer än några 1:a pris eller uppflyttningar i världen. Och med facit i hand så är han verkligen en kanonhund. Idag körde vi KM och även om vi inte nådde upp till ett första pris så fick vi ihop 229 poäng utav den ena domarn (på km har vi alltid två domare). Och han höll ihop, var fokuserad och superglad. Me like!

Nu ska vi bara paketera ihop alla dom här bra sakerna och få med oss dom till nästa helg då vi kör högre hemma. Och efter att ha varit inne på tävlingskalendern så inser jag att det blir sista högretävlingen för i år. Men det innebär att om vi inte blir uppflyttade så har vi ett halvår på oss att bli livsfarliga.

Jag är trött men lycklig, tack alla för grattisar och värmande ord.

Ett stort tack till min mamma med som var med på klubben hela dagen och tog hand om trollet medan jag skrev, fixade i köket, tävlade etc. Du är bäst!

2 kommentarer:

LANTHUNDEN sa...

Grattis till en toppenhelg med toppfina prestationer av både dig och prins T!!! Det var så roligt att se er jobba i dag...var han glad eller va han glad?!! Hihi härlig intensitet.

Ses i morgon, då börjar vår väg till klass tre;)

Natti natti

Anonym sa...

Grattis än en gång. Att ni blir superfarliga är det ingen tvekan om och inte behöver vi vänta till nästa år på det....nä, redan nästa helg kommer ni att visa det.

Imorgon är det jag som ringer för detaljerad rapport!

Kramar/Annelie