söndag 20 december 2009

Helgen...

.
Uppvilad och laddad för en 3-dagars arbetsvecka!

Här har helgen gått i ett som vanligt. I fredags hade vi syster med man och grannen över på lite middag och sällskapande. Väldigt trevligt.

I lördags förmiddag mötte jag, P, Tarrak och lille trollet upp min syster med man, mor, Pia med ungar och bror på Kransmossen för fika och pulkaåkning. Trollet tyckte att det var roligare att släpa runt Selma (Pias JRT) i kopplet än att åka pulka. Ett par timmars härligt friluftande. Prins T fick lite kramp i ena baktassen, han stod nog stilla för länge när han försökte göra sitt bästa för att fjäska till sig fika. Efter pulkaturen åkte vi hem o vilade för att sen tillbringa kvällen hos Pia med familj för lite glöggmys.

Idag har vi haft kvalitetstid. Bara umgåtts och myst. Granen är inköpt och det tog oss blott 5 minuter och inga sura miner alls *tjohoo*. Kvällen ägnade vi åt filmtittande och chipsätande.

Till middag hade vi kassler och det blev lite över som jag skurit ner i små bitar som jag tänkte använda mig åt... håll i er.... hundträning. Tanken är att jag ska försöka börja om med fjärren eller rättare sagt befästa rätt beteende i fjärren. Jag har varit slarvig och belönat även dåliga skiften men NO MOOORE!!! Jag återkommer i ärendet hur det går.


Nu ska jag gå o lägga mig och ladda upp för en hysterisk morgon på jobbet. Det bidde lite fel i fredags och det är sånt jag får försöka rätta till o rädda imööööra så det gäller att vara på allerten!

Skulle jag inte uppdatera innan jul så önskar jag eder alla en fröjdefull jul!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träning? Hm Vilar nu. Tappade motivationen nånstans. Hoppas allt är väl med snyggTarrak. Kram Anki och Siri

Agnetha sa...

Pöt-plins! :)