onsdag 2 december 2009

Pappighet

.
Idag ska pappigheten i familjen göra massa saker som jag vill göra. Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk.... *sjunger som hemska Nanne* Hans ska gå o fika med mammagruppen (f'låt, föräldragruppen) hos en utav mammorna, han ska åka och klippa Leo hos frissan och så emellan det ska dom säkert gosa, busa, äta, mysa och allt annat sånt där som hör till när man är föräldraledig. Just idag önskar jag att jag kunde vara hemma och göra dom där sakerna. Självklart unnar jag pappan att göra det men jag då?! Ja ja, i maj får jag göra alla dom där sakerna igen *drömmer mig dit*.

Igår var Prinsigheten i familjen lite stygg. Vi hade glömt en hel Barkis på köksbänken och det hade han upptäckt. P ringde och frågade hur mycket bröd som hade funnits kvar och som sagt... det var EN HEL BARKIS. Han var ganska snopen när han fick gå o lägga sig utan kvällsmat, men jag tyckte att han hade ätit nog för dagen :P.

4 kommentarer:

Anonym sa...

VA?!? Tarrak snor bröd från bänken?! *tror inte mina ögon* Måste varit Pisse-Nissen som puttat ner den i hans skål. Tants Prins gör aldrig ofog...

Kram Annelie

Agnetha sa...

Det där hade aldrig Broder Blå gjort – om jag hade sett det. ;)

LANTHUNDEN sa...

Tack gumman!!!!

Snart är det din tur att vara hemma igen:) Vore roligt att få till en liten dejt snart, var ju sååå länge sedan:)

Kramis

Anonym sa...

Barkis! Vad är det? Vilda var på sonens rum och åt upp en 25cm hög chokladtomte med folie. Gissa om det varit några oroliga dagar. Men hon verkar trots allt må bra./Anki, Siri,Vilda