tisdag 1 december 2009

Klippt var det här...

.
Igår kväll lekte jag frisör. Fram med lilla frisörkittet och undan med vardagsrumsbordet och sen borstades och klipptes det. Tarrak blev Advents-fin. Svansen och tassarna fick en genomkörare av saxen så nu ser han respektabel ut igen. Jag har nog aldrig varit med om en hund som har lika tacksam päls att sköta som en aussie. En rejäl genomborstning då och då räcker ju... om man inte som jag tycker att det ska friseras lite här och där också.

Det bästa med stunden tycker Tarrak är när jag packar ner kammar, borstar och saxar... då är det GOOOODIS TAJM och han rusar som ett jehu ut till köket och ställer sig där kattmaten står. Japp, sånt ska belönas med kattmat :P.

Det tvåbenta trollet skulle också behöva träffa en sax men det får någon som inte kallas för hans mamma göra tror jag bestämt.

Det här var nog det mest intressanta inlägg jag skrivit på mycket länge *ironisk*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dina inlägg är intressanta! Nästa gång du kommer kan du väl ta med frisörskittet. Det finns två damer här som säker får vissa aussieägare att gråta ;)

Kram Annelie

Lotta sa...

Inte snällt att köra saxen genom tassen och svansen... ;-)

Agnetha sa...

Instämmer ang den lättskötta pälsen! Jag får ofta kommentar om att "åh, är han både nybadad och borstad", trots att det kan ha gått månader sedan det första och veckor sedan det andra. Då går det an att ha pälshund. ;)

Här blir det samma rally när pälsattiraljer plockas bort. Fast, Bosse Blå tycker nog att de kunde plockats bort lite tidigare. :P

Ha det - kram

PS. Och tack för snälla ord angående mitt "hata FK"-inlägg. Och hoppas att det löser sig för din pappa på bästa sätt. DS.