onsdag 30 december 2009

Snopet...

.
Idag hade vi ärenden till Göteborg och som av en ren händelse så ligger ju IKEA just i Göteborg. Så dit rattade vi först. Vi hann dock inte vara inne så fasligt länge innan de ropade ut i högtalarna att ägarna till en "blå" saab med reg nr vårat skulle kontakta informationen. Vi har en saab med det reg nr men en svart sådan... vi insåg dock snabbt att en skiten svart bil kanske kan te sig lite blå. Gissa om vi fick bråttom ut då vi hade Tarrak med oss som satt o väntade i bilen. Peter travade iväg till infon och jag till bilen. Där satt lille Prins och var glad att matte kom. INget konstigt märkte jag. Men tydligen hade larmet gått och det är ju inte så värst trevligt att sitta i en bil som tjuter.

Efter lite funderingar på hur vi skulle lösa situationen erbjöd sig Peter att sitta i bilen och läsa medan jag roade mig inne i varuhuset. Nu blev det ju inte så mycket roande då jag kände mig stressad utan var bara inne och hämtade det nödvändigaste. Det kändes lite snopet då jag hade planerat att vi skulle tillbringa lite "kvalitetstid" genom att strosa runt där inne, äta lite lunch och shoppa lite pryttlar innan vi skulle iväg men det sket sig å de grövsta. Nu har jag ju världens bästa sambo.... för han lovade att vi skulle åka och tillbringa kvalitetstid på just IKEA en annan dag men dock utan hund i bagaget denna ggn. Han är bäst helt enkelt!

Så till efter nyår efterlyser vi frivilliga barnvakter så vi kan åka och spendera lite mera pengar :P!

Imorrn ska vi hem till söstra mi med man och fira nyår tillsammans med vänner och bekanta. Hade väl helst varit hemma då det är smidigare med ett litet klåfingrigt troll men man kan ju inte låsa in sig för resten av småbarnstiden heller. Det blir nog bra ändå!

Gott Nytt År till er alla...

... nästa år kommer det att hända massor av spännande saker för oss *veta*!

2 kommentarer:

Agnetha sa...

En gång låste min bror in vår mamma i bilen, när han gick in på Ica Maxi och handlade. Mamma rörde lite på sig och så gick larmet. Och därinne satt stackars gamla mamma och visste inte vad hon skulle ta sig till - i 30 minuter, innan brorsan kom.
Så om du frågar henne så sympatiserar hon förmodligen å det grövsta med Prins T. :D

Hoppas att ni får desto mera nyårsaftonskvalitet som plåster på såren. ;)

Kram och Gott Nytt År!

Agnetha sa...

Jag och "Bassen" ska sitta i rasmontern under eftermiddagspasset på fredag. Sedan ska jag ner tillsammans med kompis och utan hund på lördag och kolla ringarna och shoppa lite (surprise!). Vill du så kan vi gärna ses något av dessa tillfällen.

GOTT NYTT ÅR på er, hela högen - även ofödda ;) !