fredag 1 januari 2010

Partys over

.
Bakis?! Kan man bli bakis på alkoholfritt hallonmousserande?? Så känns det, eller så är det bara sömnbristen.

Nyårsfirandet började igår vid 16-tiden med alla festdeltagare. Vi gick gemensamt ner till pulkabacken med korv, choklad och vissa andra mer alkoholhaltiga drycker i bagaget. Tarrak och Trollet var givetvis med. Jag är så evigt tacksam för att ha en hund som inte bryr sig det minsta åt smällare så man kan ha med honom överallt.

Korven grillades, chokladen dracks upp och pulkorna åktes på. På tillbakavägen gick vi tipspromenad som värdarna ordnat. Många skvallertidningsfrågor som passade vårt lag bra. Vår familj åkte hem för att duscha och byta om för att strax därpå återsluta till partyt. Trollet höll låda till halv tio för att sen somna halvvägs i vällingdrickandet. Han sov som en stock ända till 23.55 för att då vakna och hålla mamman och Tarrak sällskap med Jan Malmsjö. De andra stod ute och pangade som små barn ;). Efter det tackade vi för oss och åkte hem för att lägga oss.
Man ska sluta när det är som roligast vilket vi gjorde. Läste på facebook att en av partydeltagarna uppdaterat sin status runt 4 snåret så jag misstänker att resten av gänget är lite hängiga idag.

Själv fick jag sovmorgon ända till 8.20 vilket jag tackar för då det var min tur att gå upp i och med varannan morgonprincipen. Men imorrn ska jag dra timmerstockar ända fram till lunch (eller så vaknar jag tidigt som vanligt).

God fortsättning allihopa!

4 kommentarer:

Agnetha sa...

Låter som en typisk småbarnsmammanyårsafton. :)

Ha en god fortsättning och hoppas att du får sova läääääänge i morgon, kanske ända till - halv nio. ;)

Kram

www.segerstorpshundar.se sa...

God fortsättning vännen! Håller med om att vi MÅSTE ses snart. Vi saknar er. Skall bli så mysigt till sommaren. Håller med dig om det där med att känna sig bakis på alkoholfritt mousserande. Spenderade nästan hela dagen i soffan igår med godis, en stor kopp te och en bra bok:) Kramis

Anonym sa...

God fortsättning på er allihopa!!
Ha det gott // Evelina & Wilda

Anonym sa...

Mio är en riktig sötpropp! Har förståelse för att många faller för honom. Du får snart komma hit igen och se om han "håller måttet" :)
Kram Annelie