lördag 23 januari 2010

Veckouppdatering...

.
Brist på tid har jag inte haft att skylla på gällande uppdateringar i bloggen men däremot brist på inspiration.

Har varit ledig i veckan som ägnats åt att skola in trollet på dagis och massor av fika med vänner man inte hinner träffa när jag jobbar. Det har gått precis så bra som vi har trott. Torsdag och fredag skulle jag bara dit och lämna honom och inte följa med in. Då fick jag en snabb puss och en vink innan han rusade in för att leka. Inte ens en liten fejktår kunde han klämma in den lilla skitungen.

Vi är jättenöjda med valet av förskola och all personal på avdelningen känns bra. Nästa vecka börjar heldagar för honom och jag misstänker att det är ett trött troll vi hämtar hem på eftermiddagarna. Han kommer att ägna dagarna åt att aktivera personalen ordentligt och att pussa och krama på sina kompisar. Han är en väldigt kramig liten pöjk denna där.

I torsdags så fick han sin andra dos av infuensavaccinet och inatt vaknade han och hade lite feber. 38 grader i morse men som vanligt så märks det inte på honom att han har feber. Så trots lite feber så ska vi lämna bort honom till mormor ikväll för att åka till Götet och kika på Avatar i 3D med vännerna. Planen är att han ska tillbringa natten hos mormor och att vi ska få oss välförtjänt sovmorgon imorrn.

Igår var jag en sväng hos Annelie och hälsade på medans trollet var på dagis. Och för första ggn kände jag mig riktigt sugen på valp. Två solklara favoriter fick jag snabbt och lätt varav den ena icke har fått någon familj än... fast det kanske hinner ändras under helgen. Men icke då, här blir inga fler bulpar hur söta dom än må vara. Men den där lilla Gazelle skulle inte göra ont att ha hemma.

Kvällen spenderade vi med syster Tanja och Tobbe i sann Sushianda... hemlagat och mycket. Lyckad dag och kväll mao.

En liten bild på trollet när han precis hämtats från dagis taget med min nya mobil.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Jomen en liten mjuk valpis är väl aldrig fel! ;-)

Anonym sa...

Sötaste lilla trollunge. Vi ses snart. En nospuss från Siri till vackraste fästmannen.

Anonym sa...

Fin bild på Leo, men han är ju alltid fin på bild. Bra bild med tanke på att du använt mobil *impad*

Gazzie är alldeles ensam och ledsen, utan egen mamma...stackars, stackars....om hon inte charmar söndagens blapp-tittate så måste hon nog flytta till vilogången. Hon är en så lugn och snäll liten valp *ljuger näsan lång och tungan svart* :)

Hoppas ni har en härlig 3D-kväll och att trollet kryar på sig.

Kramar Annelie

Agnetha sa...

Men, klart Tarrak ska ha en dotter hemma hos sig. Abselut! ;)

Kram

Martina sa...

Jasså har det blivit ny mobil nu. Vad blev det till slut då? Blidde de nån ajföun? :)

Tytti sa...

Jag får nog komma och hundnappa Gazellen så ingen knycker henne, gudmors lilla tös :P.

Martina: Ingen ajfåån, det blev en Sony Ericsson W596. Ajfåånen får vänta.

Kram